A Marquard Group Hungary új tulajdonosai

Magyar kézbe került a Marquard Group Hungary, a JOY, az Éva és az Instyle magazinok kiadója

A svájci Marquard Group magyarországi leányvállalatát, a Marquard Group Hungary-t a médiacég eddigi vezetői vették át.

A magyar médiapiac egyik meghatározó szereplője, a Marquard Group Hungary Kft. ma, szerdán, nem sokkal ezelőtt közleményben értesítette a Media1.hu-t, hogy a Marquard magyarországi leányvállalatának története fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat immár teljes egészében magyar tulajdonba került. Az átalakulás nem csupán tulajdonosváltást jelent, hanem egy új korszak kezdetét is, amelyben a cég hazai gyökereire támaszkodva, nemzetközi tapasztalatait hasznosítva még agilisabban és célzottabban szolgálja ki a magyar médiapiac igényeit – hangsúlyozzák.

Az új tulajdonosi kör a vállalat jelenlegi vezetőiből áll: Fenyővári Szilvia, Szabó Zsolt, Birta Brigitta és Tarapcsák Dalma (borítóképünkön), akik a közlemény szerint évek óta meghatározó alakjai a Marquard Group Hungary sikerének. Mivel ők a továbbiakban tulajdonosként is formálják a cég jövőjét, ami garantálja az elkötelezettséget, a folytonosságot és a stabilitás – hangsúlyozza a médiacsoport.

„Hatalmas előrelépés számunkra, hogy függetlenedünk a svájci cégcsoporttól. Ez pedig lehetőséget ad arra, hogy a nemzetközi háttér és tudás megtartásával egy még inkább a magyar piaci igényekhez illeszkedő, dinamikus médiavállalatot építsünk. Közben nagyra becsüljük és tovább visszük mindazt a tudást, értéket és szemléletet, amit korábbi vezetőinktől kaptunk – ezek adják az alapját annak, hogy magabiztosan és felelősen építhessük a jövőnket” – mondta Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető és pénzügyi igazgatója aki, közel két évtizede a Marquard csapatának tagja.

Szabó Zsolt, operatív igazgató hozzátette:

„Tulajdonosként még határozottabban képviselhetjük értékeinket. Hosszú távon gondolkodunk: célunk, hogy a Marquard Group Hungary továbbra is a magyar médiapiac stabil, innovatív és megkerülhetetlen szereplője legyen.”

Birta Brigitta, portfólió igazgató, az ÉVA magazin főszerkesztője hozzátette:

„Inspiráló érzés, hogy egyszerre vehetek részt a tulajdonosi döntésekben és alakíthatom a tartalmi stratégiát, amely a kiadó egyik legerősebb pillére. Prémium márkáink építése most új dimenziót kap”.

Az ÉVA Magazin 2021 márciusában megjelent lapszáma
Az ÉVA Magazin egy korábbi lapszáma. Fotó: Media1-archívum

Tarapcsák Dalma, a Content Studio vezetője kiemelte:

„Az elmúlt években a content üzletágat a cég egyik leginnovatívabb területévé fejlesztettük, és ezen az úton haladunk tovább: olyan megoldásokat hozunk létre, amelyek egyszerre szolgálják partnereink és saját üzleti céljainkat.”

Hangsúlyozzák: a Marquard Group Hungary jövője a tulajdonosváltás után, továbbra is erős nemzetközi háttérrel biztosított. Bijan Khezri, a Marquard Group AG vezérigazgatója és többségi tulajdonosa a vállalatcsoport elnökeként továbbra is aktívan támogatja az új tulajdonosokat a stratégiai célok elérésében.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a magyar csapat teljes mértékben átveszi a Marquard Hungary irányítását. Mindig is az volt a célunk, hogy a vállalat teljes egészében magyar tulajdonba kerüljön. Ez a lehető legjobb megoldás a cég számára, amit csak elképzelhettünk. Sok sikert kívánunk a csapatnak!” – mondta Bijan Khezri.

Bijan Khezri, a Marquard Media Group (MMG) vezérigazgatója.
Bijan Khezri, a Marquard Media Group (MMG) vezérigazgatója. Fotó: Astoria Agency / Media1-archívum

A cég életében az átalakulás egybeesik egy rendkívül aktív időszakkal: ősszel két digitális kiadvánnyal jelentkezett a kiadó a JOY és az Instyle magazinok égisze alatt, az ÉVA Testkép podcast egy különleges szponzorált sorozattal érkezett. A folyamatosan csökkenő női glossy magazin piacon pedig a JOY 9%-os, míg az ÉVA 7%-os növekedést tudott elérni – olvasható a tájékoztatásban.

A tulajdonosi átalakulás tudatos, stratégiai döntés eredménye. A helyi piac mély ismeretére, az évtizedes szakmai tapasztalatra és a nemzetközi háttérre építve a Marquard Group Hungary új fejezetet nyit a hazai médiapiacon. A következő időszak fő célja a portfólió további bővítése, az egyedi és prémium minőségű tartalmak kiemelése, valamint a stratégiai partnerségek erősítése lesz – hangsúlyozzák.

**

Az Opten céginformációs rendszer szerint a Marquard Group Hungary Kft. átlagosan 42 főt foglalkoztatott az elmúlt időszakban. A médiavállalat 2024-ben 1,4 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye mínusz 63 millió forint volt. A Marquardhoz kapcsolódó korábbi írásaink és egyéb tartalmaink itt érhetők el.

Ördög Nóra a JOY első digitális címlapján a mellrákellenes hónapban

Változások a Marquard Group Hungary és a JOY élén

Új digitális kiadvánnyal jelentkezett az InStyle

Fenyővári Szilvia – a Marquard Group Hungary egyik új tulajdonosa, akkor még mint a vállalat ügyvezetője néhány éve vendégünk volt a Media1 podcastban – a beszélgetés itt érhető el.

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: A Marquard Group Hungary új tulajdonosai : Fenyővári Szilvia, Szabó Zsolt, Birta Brigitta és Tarapcsák Dalma

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások