TV2, RTL+

Elvesztette az RTL a júliust is – íme, mivel magyarázza a cég

Több elveszített év, majd az idei első félév után az RTL júliusban is alulmaradt a nézettségi versenyben. A vállalat a streamingre helyezett fókuszával és a nyári ismétlésekkel magyarázza a visszalépést.

Júliusban sem tudott fordítani az RTL Magyarország a nézettségi versenyben: a TV2 és portfóliója ismét piacvezetőként zárta a hónapot. A különbség ugyan nem volt drámai, de a trend folytatódott: a lineáris csatornák mezőnyében a TV2 főműsoridős közönségaránya 13,8% volt, míg az RTL főcsatornájáé 12,2%. Portfóliószinten a TV2 Csoport 31,6%-kal zárt, az RTL Magyarország csatornái pedig 29,1%-ot értek el.

A TV2 Csoport vezetése szerint ezt a fölényt főként a stabilan teljesítő saját gyártású műsoroknak – mint a Szerencsekerék vagy a Legyen Ön is Milliomos! – köszönhetik. A Palik Lászlóval visszatért kvízműsor minden adása magabiztosan nyerte saját idősávját az RTL-lel szemben.

Míg a TV2 saját gyártású szórakoztató műsorokkal és infotainment tartalmakkal uralta a főműsoridőt, addig az RTL főcsatornája ismétlésekkel és visszafogott kínálattal volt jelen a nyári szezonban. A cég stratégiáját közleményben magyarázta: a hagyományos tévénézés történelmi mélypontra süllyedt, ezért inkább az RTL+ streamingplatformra összpontosítottak.

Az RTL azt hangsúlyozza: a Nielsen Közönségmérés adatai szerint a hagyományos, lineáris tévénézés minden korábbinál alacsonyabb szintet ért el 2025 júliusában. A 18–59 éves célcsoportban a „Other TV” kategória – amely a streaminget és egyéb nem lineáris platformokat (pl. videojátékok) is tartalmazza – elérte a 27,1%-os közönségarányt, ami rekordnak számít. Az RTL szerint ez megerősíti, hogy a nyári hónapokban a nézők jelentős része a streaminget választja. Ezt figyelembe véve az RTL tudatosan nem indított új műsorokat főcsatornáján, és inkább az RTL+ platformra építette nyári kínálatát.

A vállalat szerint ennek egyik zászlóshajója az Exek csatája című saját gyártású reality, amely már júliusban közönségkedvenccé vált, és előfizetőszámban is kimagasló növekedést hozott – az elmúlt egy évben csak a Bajnokok Ligája szerepelt jobban ezen a téren. (Azt továbbra sem árulták el, hány előfizetővel rendelkezik az RTL+.)

A reggeli infotainment sávban a TV2 dominált: a Mokka és Mokkacino továbbra is az ország legnézettebb reggeli műsorai közé tartoznak. A Tények, a Tények Plusz és a vasárnap esti Napló szintén idősávjuk legnézettebb tartalmai lettek. Az RTL a hírműsorai teljesítményéről ezt írja: „Az RTL hírműsorai továbbra is kiemelkednek a mezőnyből: a Híradó 20,3%-os közönségaránnyal a legnézettebb hírműsorok között maradt, a Fókusz 13,7%-ot, a Házon kívül pedig 16,6%-ot ért el, bekerülve a havi top 10-be.”

Mindeközben az RTL kábelportfóliója is erős hónapot zárt: főműsoridőben 16,8%-os közönségarányt értek el, ami nyolcéves rekordot jelent. Az RTL KETTŐ a 2023 végi sitcom-rebranding óta legjobb hónapját hozta, az RTL GOLD pedig fennállása második legerősebb hónapját produkálta – hangsúlyozta az RTL.

A vállalat szerint a nyári időszak mindig is visszafogottabb lineáris jelenlétet kívánt, a tartalom- és kampányfejlesztésük középpontjában az ősz áll. A következő időszakban új exkluzív bemutatók, lokalizált saját gyártások és sportesemények érkeznek az RTL+-ra, miközben a főcsatorna is új műsorstruktúrával indul újra.

Persze a TV2 sem tétlenkedik: ők is rengeteg saját gyártású műsort ígérnek az őszre, hogy megtartsák a piacvezető pozíciójukat.

Az RTL Magyarország több évtizeden át volt a kereskedelmi televíziózás piacvezetője – a lendület azonban néhány éve látványosan elfogyott: 2022 őszén, majd azután 2023-ban nagyon kikaptak a versenytársuktól, és 2024-ben sem tudták visszaszerezni az első helyüket – igaz, legalább akkorra javítani tudtak a vereség mértékén. 2025 első félévében viszont ugyancsak alulmaradtak a nézettségi versenyben.

Ha az RTL 2025 őszén sem tud trendet fordítani, akkor a 3. teljes évet veszíti el zsinórban. Ráadásul a tavalyi évet úgy veszítették el, hogy az RTL Magyarország eközben mintegy 3,3 milliárd forint veszteséget produkált – vagyis pénzügyileg sem teljesítettek jól.

A TV2 lecsapott a világ legnagyobb e-sport bajnokságára – magyar sztárok is képernyőre kerülnek

Tarolt Kapu Tibor hazatérése: íme, mennyien nézték

Visszatérnek a tévé hőskorának klasszikusai: Angyalbőrben, Linda, Kisváros, Mézga család – és sok más retrósorozat

Ambrus Attila, Kulcsár Edina, Radics Peti – Itt vannak a Sztárbox idei nagy összecsapásai

Mi történik az RTL-lel? Újabb országból vonul ki – ez most már végleges

Az RTL belső információi egy Fidesz-közeli cégnél landoltak – szenzitív adatokhoz is hozzáfértek

Másfél millióra bírságolta a közmédiát a Médiatanács egy általunk feltárt visszásság ügyében

Súlyos, több milliárdos veszteség az RTL Magyarországnál

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

Borító: A kép illusztráció. Fotó: DALL-E / AI / Media1.hu

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Legyen jól tájékozott, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások