Nissan szexista reklám

Szexista Nissan-reklám botrány: társadalmi felháborodás után az ÖRT is megszólalt

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a Media1.hu-nak küldött mai, keddi közleményében üdvözölte a Nissan márka magyarországi forgalmazójának döntését, miszerint a társadalmi visszhangra reagálva gyorsan intézkedett a napokban megjelent Nissan modellek kereskedői reklámkampányának megszüntetéséről. A kampány sértő utalásokat tartalmazott a női nemre vonatkozóan. Az ÖRT szerint az eset fontos tanulságokkal szolgálhat a reklámszakma számára.

Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára elmondta:

„Az eset rávilágít arra, hogy a reklámszakmában milyen fontos az önszabályozás szerepe és a gyors reakció. A Nissan meghallotta a fogyasztók és a társadalom kritikáját, és saját hatáskörben hozott döntést a reklám visszavonásáról.”

Gerendi Zsolt hangsúlyozta:

„A reklámszakma szereplői számára kiemelten fontos, hogy a kommunikáció során figyelembe vegyék a társadalmi érzékenységeket és az etikai normákat. Az ÖRT továbbra is támogatja a felelős reklámgyakorlatot és hisz abban, hogy az önszabályozás és az előzetes megfelelés kiemelt szerepet kap minden egyes reklámozó vállalkozás életében.”

Az ÖRT főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex – amelyet a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) közösen gondoz – célja, hogy hatékony segítséget nyújtson, etikai iránymutatást adjon a reklámkészítésben résztvevő szakemberek számára.

Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár alelnöki pozíciót lát el a következő két évben az EASA vezetőségében.
Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára

A Nissan – sokak szerint – nőalázó reklámja (Stohl Andrással és Ganxsta Zolee-val) az elmúlt napokban több helyen is téma lett és arról felháborodottan beszéltek. A több weboldalon is megjelent reklámban például olyan szexista kijelentések szerepeltek, hogy az élet kemény, de van, ami még keményebb, méreteit tekintve, kategóriájában a legnagyobb, és ebbe a legtöbb nő szívesen beülne…

A Nissan Facebookon kért bocsánatot a történtek miatt és csütörtökön bejelentette, hogy visszavonja a reklámot.

Azt írták:

„A Grand Automotive Central Europe Kft., a Nissan márka magyarországi importőr vállalata és a nekünk dolgozó kreatív ügynökség nevében elnézést kérünk mindazoktól, akiket a most futó reklámkampányunkkal, szándékaink ellenére megsértettünk, vagy megbántottunk. A kampányban használt kreatív anyagok további használatát beszüntetjük és minden saját kommunikációs felületről visszavonjuk.”

 

Az alpári Nissan reklám a Súlytalan nevű YouTube-csatornán is téma volt. Érdemes megnézni az alábbi videót.

Állatvédők a magyar reklámtörvény módosítását követelik a Master Good „erkölcstelen csirkegyalázó reklámjai” miatt

AI segítségével audio narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez

Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület

Szintet lépett a GVH az RTL+-os BL-meccsek ügyében

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

 

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások