Mint a Media1-nek is elküldött közleményükben írják, a Max közelmúltbeli, 25 európai piacon való bevezetésének köszönhetően Párizs 2024 volt az első igazi „streaming olimpia” kontinensünkön, hiszen több ember több olimpiai tartalmat nézett hosszabb ideig, mint valaha.
Összesen több mint 215 millió ember nézte az olimpiai tartalmakat Európában a Warner Bros. Discovery (Wbd) platformjain – ez 23 százalékkal több mint a 2020-as tokiói olimpia (+40 millió ember). [Ez magában foglalja a Max és a discovery+ szolgáltatásokat, valamint az Eurosport televíziós csatornákat és az ingyenes tévécsatornákat Norvégiában (TVNorge), Svédországban (Kanal 5) és Finnországban (Kutonen, TV5).]

Streaming nézettség
A vállalat tájékoztatása szerint több mint 7 milliárd percet streamelték az olimpiai játékokat – ez hatszor annyi mint a 2020-as tokiói olimpia alatt.
Rekorddöntő napnak bizonyult augusztus 4., vasárnap, amikor 600 millió percet streamelték egyetlen nap alatt az olimpiai tartalmakat a Max és a discovery+ előfizetők. A nap eseményei közé tartozott a férfiak 100 méteres döntője, a Novak Djokovic – Carlos Alcaraz férfi tenisz aranymérkőzés, az úszóversenyek utolsó napja, valamint a női országúti kerékpárverseny.
Négyszer annyi egyedi néző volt a Warner Bros. Discovery streaming platformjain (beleértve a Max és a discovery+ szolgáltatásokat) az olimpiai játékok alatt mint az utolsó nyári olimpián.

Hatalmas ugrás a streaming-előfizetők számában
Az új fizetős streaming előfizetők száma már a párizsi ötkarikás játékok negyedik napja után (2024. július 27. – július 30.) meghaladta a teljes 2020-as tokiói olimpia során előfizetők számát.
Rekordszámú új fizetős streaming előfizetője lett a Wbd-nek Párizs 2024 alatt: 77 százalékkal több mint a 2020-as tokiói olimpia idején.
A tájékoztatás szerint 2024. július 27., szombat volt a Warner Bros. Discovery valaha volt legnagyobb napja új fizetős streaming-előfizetők számát tekintve Európában (Max, discovery+ vagy korábban HBO Max). Jelentős előfizetői növekedés volt minden főbb európai piacon, különösen Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban
Web, appok, közösségi média
Több mint 4,5 milliárd videómegtekintést értek el a Warner Bros. Discovery olimpiai posztjai a közösségi médiában. Ez majdnem tízszer több mint a 2020-as tokiói olimpia alatt, és több mint négyszer több mint a 2022-es pekingi téli olimpia és a 2020-as tokiói olimpia alatt együttesen.
Különösen a TikTok és az Instagram vezetik a megtekintéseket. Kiemelték azt is, hogy az eurosport.hu weboldalát több mint tízszer annyian keresték fel az Olimpia alatt, mint az azt megelőző hónapokban
Ingyenes és fizetős TV
A Warner Bros. Discovery átlagos lineáris televíziós nézettsége a 2024-es párizsi olimpiai játékok során kétszerese volt a 2020-as tokiói olimpiáénak.
Lenyűgöző nézettségi arányokat – több mint 80 százalékot számos sportesemény esetében – értek el mind az ingyenes adások (Finnország, Norvégia és Svédország), mind az Eurosport fizetős tévéhálózata esetében, beleértve az ingyenes adásokhoz képest növekvő arányt számos területen.
2024. augusztus 5-én rekordot döntött a televíziós nézettség Svédországban a Kanal 5 csatornán, amikor a svéd aranyérmes, Armand Duplantis megnyerte a férfi rúdugrást. A 82%-os televíziós nézettségi arány (share) a Kanal 5 történetének legmagasabbja volt.
Lengyelországban az egyaránt fizetős Eurosport 1 és 2 a legmagasabb átlagos nézettségüket érték el a játékok során: 2024. augusztus 7-én, és 9,7%-os részesedést csoportszinten. Az Eurosport 1 az ország második legnézettebb csatornája volt aznap.
Az Eurosport tíz legnézettebb napja közül legalább kilenc a 2024-es párizsi olimpia alatt volt Lengyelországban.
Legnézettebb sportesemények Magyarországon (megtekintett órák száma alapján)
Lineáris TV – Eurosport 1
Atlétika
Úszás
Szertorna
Streaming – Max
Atlétika
Úszás
Kézilabda
Elégedett vezetők
JB Perrette, a Warner Bros. Discovery Global Streaming and Games vezérigazgatója és elnöke így nyilatkozott:
„A 2024-es párizsi olimpia minden várakozást felülmúlt a rajongók és a nézők, valamint a Max és a Warner Bros. Discovery streaming üzlete számára is. Milliós nagyságrendű új előfizetőt szereztünk, és napi szinten ugyancsak milliókat vonzottunk a streaming platformokra, akik több milliárdnyi percnyi tartalmat néztek az olimpiai játékok során. Növekedési lendületünk csak erősödik, hiszen az elérhető globális streaming-piac fele még előttünk áll. Gratulálunk és köszönetet mondunk nagyszerű partnereinknek, a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak (NOB) és a 2024-es párizsi olimpiai szervezőbizottságának az epikus olimpiai játékokért.”
Andrew Georgiou, a Warner Bros. Discovery U.K. és Írország elnöke és ügyvezető igazgatója, valamint a WBD Sports Europe vezetője így nyilatkozott:
„A 2024-es párizsi olimpia bizonyította, hogy a prémium sport és a szórakoztatás összekapcsolása mennyire fontos a közönség és az elköteleződés növelése érdekében. Ezen a játékokon maximálisan kihasználtuk ezt a lehetőséget, világszínvonalú produkciót nyújtva, kiemelkedő tévés szakemberekkel és helyi szakértőkkel, ami ismét nyerő kombinációnak bizonyult. A Max forradalmasította a sportközvetítéseket és bizonyította, hogy a továbbfejlesztett termékélmény, illetve az új interaktív funkciók több előfizetőt ösztönöztek arra, hogy belépjenek a platformra, és hosszabb ideig maradjanak ott.”
A Warner Bros. Discovery első olimpiai játékait ünnepelve, a 2024-es párizsi olimpiai játékok közel 50 piacon, 20 nyelven volt láthatók a Max, a discovery+, illetve az Eurosport lineáris csatornáin keresztül. A 2023 januárjában bejelentett megállapodás értelmében a Warner Bros. Discovery továbbra is az egyetlen hely, ahol a játékok minden pillanata elérhető streaming és digitális platformjain, és teljes televíziós jogokkal rendelkezik. Ez magában foglalja a 2026-os Milánó Cortina téli olimpiai játékokat, a 2028-as Los Angeles-i olimpiai játékokat, a 2030-as Francia Alpok téli olimpiai játékait és a 2032-es Brisbane-i olimpiai játékokat.
Az Olimpia 2 nap alatt átlépte az 1 milliárd megtekintést a Maxon
Microsoft: Orosz álhírekkel próbáltak félelmet kelteni az Olimpia előtt
Szexista megjegyzés miatt azonnal kirúgták az Eurosport olimpiai kommentátorát
Egy botrány miatt újranyomják a Nemzeti Sport olimpiai magazinját
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.