A Google kaliforniai központja.

Pénzt ad a Google kiadóknak, hogy mesterséges intelligenciával írjanak cikkeket

Bírálói szerint a techóriás kihasználja a haldokló lappiacot azért, hogy még gyorsabban megölje azt.

A Google fizet néhány újságkiadónak, hogy próbálják ki a techóriás egyelőre tesztfázisban lévő, generatív mesterséges intelligencián (MI) alapuló újságíró-platformját – írja az Adweek nyomán a Telex. A megegyezés szerint az érintett kiadóknak napi három MI által írt cikket kell publikálniuk, heti egy hasonló módszerrel gyártott hírlevelet kell szétküldeniük, de szó van havi egy marketingkampányról is, amelyekről sok adatot kell megosztani a céggel. A pontos összeg nem nyilvános a megegyezéssel kapcsolatban, de tízezer dolláros nagyságrendről van szó.

A platform használata során a kiadók listán írnak azokból az oldalakból, amiknek a tartalma szerintük érdekli az olvasókat. Ezektől a kiadványoktól nem kérnek engedélyt, csak letölti az MI a cikkeket önmaga tanítása érdekében, és ha új cikk jelenik meg rajtuk, az MI átírja és zanzásítja azokat.

A rendszer jelzi, hogy mennyire magabiztos az így összeollózott szöveg kapcsán: sárgával húzza alá a részt, amit szó szerint átemelt, ezt tartja a legbiztosabbnak. Kékkel húzza alá, amiben kevésbé biztos, és pirossal azokat a részeket, amik az eredeti cikk alapján készültek ugyan, de eléggé átírta ahhoz, hogy kétséges legyen a valóságtartalma.

Ezután jön némi hagyományos újságírói munka, egy szerkesztő nézi meg és publikálja azt, a kiadók pedig arra sincsenek kötelezve, hogy jelezzék, nem ember írta a szöveget.

A cikk megjegyzi, hogy több messzire vezető problémát is hozhat: egyrészt kevesebb újságírót fognak alkalmazni, de ha egyre kevesebben lesznek, akik valódi cikkeket írnak, a platform már csak különböző közleményeket fog összeszedni és olvashatóvá írni, ráadásul a dezinformációk terjesztésére is remek módszer.

A Google ezzel tulajdonképpen gyors pénz ígéretével rombolja tovább a lapkiadók helyzetét, hiszen a világszinten is egyre romló előfizetői számok miatt a legtöbb kiadványnak szüksége van arra a pénzre, amit a techóriás ad ezért, cserébe viszont épp az újságírók munkájának egy részét teszik kiválthatóvá, viszont sokkal manipulálhatóbbá.

 

Egymásnak feszül a Google és a magyar tartalomtulajdonosok közös jogkezelője, a Repropress

A 23 éve halott Zámbó Jimmyvel „interjúzott” a Ripost

Kirúgták a Sports Illustrated vezérigazgatóját, miután azzal vádolta meg egy lap a kiadót, hogy mesterséges intelligenciával íratta egyes cikkeit

Kiderült, mik a kis- és középvállalkozások legnépszerűbb és leghatékonyabb marketingeszközei – valósággal berobbant körükben az MI

Káros adathalászatra is kihasználható a mesterséges intelligencia

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
borító: stock / Depositphotos.com

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások