Rogán Antal a Parlamentben 2023. április 12-én

2024-ben sem tér vissza a reklámadó

Eredményesnek bizonyult a reklámipar lobbija Rogán Antalnál, marad 0% a médiaipar különadója a jövő évben.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Az Országgyűlés a jövő évi adótörvények részeként megszavazta kedden, hogy 2024-ben is 0 százalék marad a reklámadó mértéke.

Fontos hozzátenni, hogy a reklámadót továbbra sem törölték el teljesen, hanem annak adókulcsát a jövő évre is 0 százalékon hagyták, így a veszélye, hogy egyszer ténylegesen újra visszatérhet és sújthatja a médiaipar szereplőit, továbbra is megmarad.

Mint arról a Media1 beszámolt, korábban a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) lobbizott a kormánynál, hogy 2024-ben is maradjon 0 százalék a reklámadó, mivel a reklámadó fékezné a magyar gazdaságot. Néhány nappal ezelőtt az MRSZ közleményben számolt be, hogy a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve egyeztetéseket kezdeményezett Rogán Antalnál az ügyben. Az MRSZ azt javasolta a miniszterelnök kabinetfőnőkével folytatott találkozón, hogy legalább újabb egy évvel, azaz 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését.

Egy tanulmányt idéztek, amely szerint a reklámiparban elköltött minden egyes forint többszörösen élénkíti a gazdaságot.

A reklámadó 2014-es magyarországi bevezetése elleni tiltakozás
A reklámadó 2014-es magyarországi bevezetése elleni tiltakozás

A legutóbbi MRSZ Barométer kutatás alapján a jelentősen növekvő költségek, az infláció és a bizonytalan piaci kilátások miatt a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: az iparág várakozásai szerint a 2023-as médiatorta 320,8 milliárd forint méretű lehet (2022-höz képest minimális, 1,4%-os nominális növekedést felmutatva), ami reálértéken egyértelmű csökkenést mutat – húzták alá.

Az MRSZ hangsúlyozta: a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re. Felidézték, hogy az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.

A reklámadó ügyéről ITT érhetők el a korábbi írásaink.

Utólag eltünteti a kormány Soros György fiának kezét a nemzeti konzultációnak nevezett propagandakampány plakátjairól

Újabb 40 millió forinttal dobta meg Sarka Kata férjének portálját az állami Szerencsejáték Zrt.

Gumiszabályokkal csuklóztathatná a kormány a sajtót a most benyújtott szuverenitásvédelmi törvény alapján

Még több hírt érhet el a Media1.hu portálon. Megtalálhat minket Facebookon és ingyenes napi hírlevelünkre is feliratkozhat, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmainkról.

Borító: Rogán Antal a Parlamentben 2023. április 12-én. Fotó: YouTube

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások