Idén februárban írtuk meg a Media1-en, hogy megint kivonul Magyarországról egy nemzetközi médiaválallat, eladósorba került az Adevinta magyarországi leányvállalata, az Adevinta Classified Media Hungary, ahová olyan médiamárkák tartoznak mint a Használtautó.hu és a Jófogás.hu apróhirdetési oldal, valamint az Autónavigátor.hu autós hírportál.
Nem sokkal később a cég azt is elárulta, miért hagyja itt Magyarországot. A norvégiai cég központja azt írta akkor, bár sok kiaknázatlan potenciált látnak Magyarországon, de nem biztosak abban, hogy az Adevintán belül van a legjobb helye a Jófogásnak és a Használtautó.hu-nak, ezért döntöttek az eladás mellett. Hozzátették, már 2021 novemberében eldöntötték, hogy az Adevinta az öt európai fő piacára kíván összpontosítani, ahol jó helyzetben vannak ahhoz, hogy jelentős növekedést érjenek el, mind organikusan, mind a jövőbeni felvásárlások révén, és ekkor dőlt el az, hogy felülvizsgálják egyes piacaikat, köztük Magyarországot, ezért határoztak úgy, hogy az összes magyarországi üzletágat eladják.
Mészárost is érdekelte
A Media1 információi szerint az Adevinta cégre potenciális vevőként bejelentkezett egy Mészáros Lőrinc-közeli vállalkozás is, de ők végül nem jártak sikerrel. A többkörös kiválasztási folyamatban a norvég központ választása az ingatlan.com Zrt. és az Extreme Digital korábbi alapítóira esett.
Magyar kézben
A Media1-nek néhány perce küldött közlemény szerint magyar tulajdonba került a Használtautó.hu és a Jófogás, miután összehangolt felvásárlás eredményeként az ingatlan.com Zrt. és az Extreme Digital korábbi alapítói megvásárolták a norvég anyacégtől. A felvásárlás révén egy olyan magyar online cégcsoport jön létre, mely képes felvenni a versenyt a hazai piacon egyre aktívabb régiós, tengerentúli és távol-keleti szereplőkkel is.
Az Adevinta Classified Media Hungary megvásárlása nyomán a Használtautó.hu és Jófogás piacterek az eddig is száz százalékban magyar magánszemélyek tulajdonában lévő ingatlan.com Zrt. cégcsoporton belül folytatják működésüket, áll a tájékoztatásban.
Kettős irányítási központ lesz
A tranzakció lezárást követően az ingatlan.com Zrt.-nél egyedülálló módon két irányítási központtal működő cégcsoport jön létre: ezek egyikében Keleti József, az ingatlan.com vezérigazgatójának irányítása alatt működik majd a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu. A Jófogás és az eMAG-cégcsoportból idén nyáron kivált Vatera.hu piacterek fejlesztését és bővülését Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói irányítják a továbbiakban.
Miután a legnépszerűbb tíz hazai online piactér között mára alig találhatók magyar tulajdonúak, a Jófogás, a Használtautó.hu mostani felvásárlása, illetve a Vatera.hu néhány hónappal korábbi magyar kézbe kerülése a hazai e-kereskedelem történelmének mérföldköve lehet, hiszen fontos alakulást indíthat el a magyar piacon, olvasható a közleményben.
„A legjelentősebb apróhirdetési portálok csak nagyon ritkán cserélnek gazdát, és ráadásul a legtöbbször multik veszik meg a magyar alapítóktól, ezért az, hogy most újból magyar kézbe került ez a két hatalmas portál, történelmi pillanatnak számít. Ezekért a népszerű online piacterekért ugyanis számos multinacionális óriáscéggel voltunk versenyben. Az ilyen közösségi platformoknál az a minta kezd látszani a világon mindenütt, hogy a helyi irányítás sikeresebb, mint a nemzetközi. Hiszünk benne, hogy hazai piacismerettel, hazai szívvel és a kiváló hazai munkatársakkal sok tér van a fejlődésre, megújulásra, világszínvonalú munkára. Úgy vélem, most nagy lépést tettünk előre, amelynek legfőbb nyertesei az ügyfeleink, üzleti partnereink, valamint jelenlegi és jövendőbeli kollégáink lesznek” – kommentálta a felvásárlást Mészáros Dávid, az ingatlan.com Zrt. alapító tulajdonosa.
Az új, magyar tulajdonosok célja a felhasználóik védelmében már most is helyi ügyfélszolgálattal rendelkező, Jófogás, Vatera.hu, Használtautó.hu és ingatlan.com piacterekkel, hogy világszínvonalú működéssel és hazai szívvel – és szürkeállománnyal – vegyék fel a versenyt a globális szereplőkkel. Az ingatlan.com portfóliójának része a money.hu nevű, banki, pénzügyi és biztosítási termékek összehasonlítását kínáló oldal is, amelynek szolgáltatásai tökéletesen passzolnak a piacterekéhez – idézi fel a portálunknak küldött közlemény.
Állami segítséggel kerül a veszteséges médiacég az új tulajdonosokhoz
Az Adevinta magyar leányvállalatának felvásárlásához a közlemény szerint a felvásárló felek a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram államilag támogatott, kedvező kamatozású hitelét is igénybe vették.
„A már jól ismert online márkák, a Jófogás és a Vatera >>hazatérése<< lehetőséget kínál arra, hogy továbbfejlesszük azokat a piactereket, ahol naponta több millió eladó és vevő lép közvetlenül kapcsolatba egymással. Fontos kihívásnak és nagy munkának tekintjük, hogy erősítsük a magyarországi magánszemélyeket és kis közepes vállalati eladókat egy versenyképes hazai platformmal” – fűzte hozzá a bejelentéshez Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója, az ingatlan.com Zrt. Vatera.hu és a Jófogás piactereket működtető részlegének vezérigazgatója, újdonsült befektetője.

Antoine Jouteau, az Adevinta anyacég elnök-vezérigazgatója hozzátette:
„Örömünkre szolgál, hogy az ingatlan.com Zrt. személyében egy olyan új, helyi tulajdonost találtunk, amely komoly piaci tapasztalattal rendelkezik Magyarországon. A magyarországi piactereink eladásának befejezése újabb fontos mérföldkő portfóliónk optimalizálásában és stratégiánk végrehajtásában, miközben továbbra is az öt európai magpiacunkra összpontosítunk.”
Az Opten céginformációs rendszer szerint az Adevinta Classified Media Hungary 2022-ben 4,6 milliárd forint nettó árbevétellel és 329 millió forint adózás előtti veszteséggel zárt.
Megint kivonul Magyarországról egy fontos külföldi médiavállalat
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.