Magyar Médiafigyelő címmel indít új, a kormányközeli alapítvány hivatalos kommunikációja szerint „a médiatudatosságot növelő” digitális folyóiratot a Transzparens Újságírásért Alapítvány. A kiadvány negyedévente jelenik meg, az ígéret szerint időtálló kérdésekkel foglalkozik különféle szerzők írásain keresztül.
„Az első szám a nyomtatott sajtó helyzetével, lehetséges jövőjével foglalkozik majd. Górcső alá vesszük benne a nemzetközi és hazai trendek alakulását, a megváltozott médiafogyasztási szokásokat, az egyre szűkülő lappiac állapotát, valamint a környező országokban működő, magyar nyelvű print médiumok helyzetét is”
– áll a közleményben.
A francia fajelmélet-kedvelő háttérrel bíró Observatoire du journalisme magyar testvérszervezete sokszor inkább a médiavalóság relativizálásában érdekelt, mint annak a tárgyilagos bemutatásában, és még csak nem is azért, mert a követhetetlen pénzügyi hátterű szervezet stratégiai igazgatója, Szalai Szabolcs a napokban épp a pedofilvideó miatt letiltott PestiSrácok Youtube-csatorna letiltása ellen kardoskodott, hanem mert nemrég például egy európai uniós médiapiaci tanulmány megállapításairól számoltak be meglehetősen manipulatív módon, azt állítva, hogy Németországban vagy Franciaországban rosszabb a médiaszabadság helyzete, mint hazánkban, mely egyébként rendre sereghajtó a szabadság tekintetében a nemzetközi listákon az EU tagállamok között.
Korábban létezett már Médiafigyelő címmel egy lap a magyar sajtópiacon. E szaklap utódjaként jött létre később a Marketing&Media című magazin.
Néhány példa a Transzparens Újságírásért Alapítvány különös hátteréről és működéséről:
Tovább sumákol a Transzparens Újságírásért Alapítvány nevű lejáratószervezet
Reagálás a Transzparens Újságírásért Alapítvány által indított lejáratókampányra
A szervezet egyébként életveszélyes fenyegetésekről is írt, miután a Media1 is arról írt, hogy meghamisítottak egy tanulmányt annak érdekében, hogy a magyar sajtóhelyzetet jobbnak mutathassák be a nyugatinál.
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.