Az MRSZ nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbításáról, ami az eredeti tervek szerint jövőre véget ért volna, vagyis visszavezették volna a reklámadót.
„A Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe, amelyet a héten a Parlament megszavazott, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a”
– áll a közleményben.
Az MRSZ amellett, hogy üdvözli a kormány döntését, kiemelte, hogy a reklámszakma most részben fellélegezhet, egyúttal reményüket fejezték ki, hogy a különadó hamarosan véglegesen is kivezetésre kerül, „ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot.”
A reklámadó újbóli bevezetésétől annak bejelentésekor 15 milliárd forint bevételt remélt a kormány.