fbpx
RTL Híradó

A forint meggyengülése miatt stagnált az RTL Magyarország euróban mért féléves árbevétele, de a profit így is szépen nőtt

2022 első félévében euróban kifejezve az RTL Magyarország árbevétele azonos lett a 2021 azonos időszakában mért féléves, 54 millió eurós adattal, miközben forintban mérve növekedni tudott a vállalat. A profit ugyanakkor még euróban kifejezve is jelentősen növekedett, derül ki az RTL Magyarországot is tulajdonló RTL Csoport 2022 első féléves friss pénzügyi beszámolójából.

Közzétette pénteken az RTL Group (az RTL Magyarországot, illetve Európában összesen 56  televízió- és 36 rádiócsatornát, illetve nyolc streamingszolgáltatást tulajdonló RTL Csoport) a legújabb, féléves pénzügyi beszámolóját.

Ebből kiderül, hogy az RTL Magyarország anyavállalata, az RTL Group 3,26 milliárd eurós bevétellel zárta 2022 első félévét, ami a kedvezőtlen gazdasági környezet (háború, infláció stb.) ellenére 8,7 százalékkal volt magasabb 2021-hez képest. Az adók és kamatok nélkül számított korrigált eredmény (EBITA) 501 millió euró lett csoportszinten, ami 3,7 százalékos növekedés. A csoportszintű profit 304 millió euró lett, ami 929 millió euróról csökkent le. Utóbbi csökkenés magyarázata, hogy a 2021 első féléves adatokat egy egyszeri tétel, a videós hirdetésekkel foglalkozó SpotX eladása jelentősen megdobta. A jelentésből kiderül az is, hogy szépen nő a streamingelőfizetők száma és ezáltal a streaming-szolgáltatásból származó bevétel is: a streamingbevétel 130 millió euróra nőtt, ami 21,5 százalékos növekedésnek felel meg.

Euróban stagnált a magyarországi árbevétel, de forintban nőtt

A beszámolóban szó esik arról, hogy francia versenyhatósági aggályok miatt felfüggesztették a TF1 Csoport és az M6 Csoport egyesítését, és lezárult több leányvállalat, az RTL Belgium és az RTL Horvátország eladása. A pénzügyi beszámolóban a különböző területeknél szó esik az RTL Magyarország adatairól is.

A jelentés szerint miközben 7,1 százalékos növekedést prognosztizáltak a magyar tévés reklámpiacot illetően, a cég árbevétele megegyezett a 2021-es év első félévében kimutatott 54 millió euróval.

Azonban a stagnáló mutatóhoz az is hozzátartozik, hogy az adatot a forint jelentős meggyengülése rongálta, mivel a magyar fizetőeszközben mérve nőni tudott az árbevétel. (Azt nem írják, forintban mekkora volt a növekedés és ennek mértéke meghaladja-e a magyarországi magas inflációt.)

Az RTL Magyarország korrigált EBITA-ja ugyanakkor jelentősen, a 2021. első féléves 9 millió euróról 15 millió euróra nőtt, mivel a műsorokkal kapcsolatos produkciós költségek alacsonyabbak lettek 2022 első félévében, mint korábban.

Főműsoridőben továbbra is az élen maradt az RTL, de enyhén csökkent az előnyük a TV2-vel szemben

A jelentés kitért arra, hogy az RTL Magyarország átlagos főműsoridős közönségaránya 29,0 százalék volt a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18 és 49 év közöttiek között. Ez kis mértékű csökkenés a tavalyi év azonos időszakában mért 29,8 százalékos közönségarány-mutatóhoz képest.  Az RTL Csoport beszámolója szerint az RTL Magyarország nyolc tévécsatornából álló portfóliója 1,2 százalékponttal előzte meg a főműsoridőben a versenytárs TV2 Média Csoport 14 csatornájának közönségarányát. (A két cég portfóliója közötti különbség 2021 első félévében még valamelyest magasabb, 1,5 százalékpont volt az RTL Magyarország javára.)

Az RTL Klub CRK stúdiójának vezérlőterme mögött található audioszoba
Az RTL Klub CRK stúdiójának vezérlőterme mögött található audioszoba. Fotó: Szalay Dániel / Media1.hu

Hangsúlyozta a beszámoló, hogy az RTL Magyarország zászlóshajója, az RTL Klub főműsoridőben továbbra is piacvezető maradt 2022 első félévében: átlagosan 14,3 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 év közötti nézők között főműsoridőben, míg 2021 első félévében 15,7 százalék volt ugyanezen mutató. A TV2 esetében 12,4 százalékot mért a Nielsen Közönségmérés.  Megemlítették, hogy az RTL Klub és a TV2 között 1,9 százalékpont volt a különbség.

Növekedésben az RTL Most

Kitértek arra is, hogy az RTL Most nevű magyarországi streaming-szolgáltatásuk megőrizte a vezető helyi streamingszolgáltatás pozícióját, illetve a szolgáltatás 10,4 százalékos növekedést regisztrált, és már 6,468 millió regisztrált felhasználóval rendelkezett 2022 első félévének végén, szemben a 2021-es azonos időszaki 5,878 millióval.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Borító: RTL Híradó. Fotó: RTL-sajtószoba
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások