Mint az Atmedia szerdai, a Media1-hez is eljuttatott közleménye fogalmazott, a kezdeményezés célja, hogy piackutatások, esettanulmányok, nemzetközi trendek és hallgatottsági adatok alapján megmutassa a hirdetőknek és az ügynökségeknek a rádióban, mint marketingkommunikációs csatornában rejlő potenciált.
A rádiós piacon is érdekelt reklámértékesítő ház közleménye aláhúzza: az első kereskedelmi rádió 1920-as amerikai megjelenése óta a rádió népszerűsége a hallgatók körében megmaradt, ugyanis az iparág képes a technológiai megújulásra és egy generációnál sem vesztette el a tájékoztató és szórakoztató funkcióját.
„Megfeledkeznek” a rádióreklámokról
A mai magyar rádiós piac szereplőinek különös kihívással kell szembenézniük, mégpedig azzal, hogy miközben a hallgatók kedvelik és hallgatják a rádiót, de a hirdetők illetve az ügynökségek sokszor hajlamosak elfelejtkezni róla – hívta fel a figyelmet az Atmedia.
A rádiós összefogás ezen kíván változtatni a piaci adatokra, elemzésekre, kutatásokra alapozva, amelyekkel lebonthatók a téves beidegződések, tévhitek és segít abban, hogy a rádiózás a kereskedelmi piacon valós értékeinek megfelelő pozíciót foglalhasson el.

A Miért Rádió elnevezésű projekt vezetésére Müller Pált kérték fel, aki közel 30 éves médiapiaci tapasztalattal rendelkezik. Karrierje során dolgozott ügynökségi és megbízói oldalon is. Ismeri a marketingkommunikáció és a tervezés világát, vezetői feladatokat látott el multinacionális vállalatoknál, hazai és regionális piaci tapasztalatokat egyaránt szerzett.
„A rádiónak erős a hallgatottsága, a 15+ korcsoport 65 százaléka naponta, 92 százaléka pedig hetente hallgat rádiót. A hazai és nemzetközi adatok és trendek bizonyítják, hogy a hiteles műsorvezetők itt is tömegek által követett sztárok, és az új technológiákat kihasználva a rádió tényleg minden generációt elér. Az a célunk, hogy a munkánknak köszönhetően egyre több hirdető használja a rádiót marketingkommunikációs céljai hatékony és hatásos eléréséhez”
– fogalmazott Müller.
A „Miért Rádió” projekt elindítói az Atmedia, a Mediaworks, a Radio Factory és a Scores Group, de a projekt elindítóinak várakozása szerint hamarosan más szereplők, illetve piaci szervezetek is csatlakoznak még hozzájuk.
Érdekességek a rádiós piac kapcsán
Az Atmedia a közleményében „tényeket” is megfogalmazott, melyek a következők:
- Csak a hétköznapok lennének erősek? Az NMHH/Scores Group/Kantar-Hoffmann mérések alapján a 15+ korcsoportban a rádió napi átlagos lakossági elérése 65 százalék (ami magába foglalja a hétvégéket is), amivel az internet és a tv után a 3. helyen áll. Naponta átlagban közel 4 órát rádiózunk (NMHH, 2022.01.);
- A rádió multiplatformos médiummá vált: Az NMHH/Scores Group/Kantar-Hoffmann mérések alapján nemcsak a hagyományos készülékeken (FM/AM) nőtt a rádióhallgatás az elmúlt 2 évben (84 százalékról 86 százalékra), hanem az online hallgatás is közel 60 százalékkal, az applikáción keresztüli hallgatottság pedig majdnem 70 százalékkal emelkedett.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!