A Media1 rendszeres olvasója, Miklós arról tájékoztatta szombaton lapunkat, hogy néhány nappal ezelőtt a Heves Megyei Kormányhivatalhoz fordult egy fogyasztóvédelmi panaszbeadvánnyal, mivel úgy érezte, kimeríti a fogyasztók megtévesztését az, hogy a Telekom november 30-án valótlanul azt írta ügyfeleinek push üzenetben, hogy úgymond megszűnik az Euronews magyar adása, és a jövőben csak a hírcsatorna angol változatát érhetik el.

Az Euronews határozottan és többször is cáfolta a Media1 érdeklődésére, hogy megszüntetné magyar nyelvű adását, a távközlési vállalat ügyfelei közül sokan azonban még ezután is üzenetet kaptak a magyar adás megszűnéséről a készülékeikre a Telekomtól. Miklóst, aki maga is ezen ügyfelek között volt, aki félrevezető információt a távközlési óriástól, ez különösen is feldühítette – derül ki az e-mailjéből.

Olvasónk arról is tájékoztatta a Media1-et, hogy december 2-án benyújtott panaszára gyorsan reagált a kormányhivatal, és december 3-án, pénteken vissza is jeleztek neki, hogy az ügyet átadták az ügyben illetékes Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH). Most tehát az NMHH-nak kell megvizsgálnia azt, hogy követett-e el jogsértést a távközlési vállalat akkor, amikor valótlan tartalmú információt, lényegében álhírt küldött tömegesen az ügyfeleinek.
A Media1 egyébként a Telekom ügyfeleitől úgy tudja, hogy a távközlési vállalat arról azóta sem küldött ki push üzenetet, hogy a tájékoztatása téves volt, tehát nem helyesbítette a fals információkat. A telekom.hu internetes oldal keresőjébe is beírtuk az Euronews kifejezést, hogy pontosítottak-e már, de ott egyelőre szintén nem találtunk helyesítést, pedig 6 nap telt el a készülékre kiküldött valótlan tájékoztatás óta.

Hogy az NMHH talál-e jogsértést az ügy kapcsán, arról később, az eljárás lefolytatása után még beszámolunk.
Az ügy előzményeiről itt írtunk.