fbpx
A Rádió 1 Szeged honlapja.

Elnémulhatnak Balázsék Szegeden: a Médiatanács szerint hiba csúszott a Rádió 1 frekvenciapályázatába

A Nemzet Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén egy homoszexualitás témájával foglalkozó, a TV2 által sugárzott tévéműsort és internetes újságcikket vizsgált, és döntött több rádiós frekvencia ügyében is. A legfontosabb döntés ezek közül az, hogy a Rádió 1 pályázata hibásnak bizonyult Szegeden, ezért előfordulhat, hogy végül le kell kapcsolni az adást. A Tilos Rádiót trágárkodásért bírságolták.

Az NMHH Médiatanácsa e heti ülésén eredménytelennek nyilvánította a Szeged FM 87,9 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázatot, mivel az egyedül pályázó Radio Plus Kft. (a Rádió 1 üzemeltetője) alakilag (formailag) érvénytelen pályázatot adott be. Emiatt, ha nem születik gyorsan megoldás, elhallgathat a Rádió 1 szegedi adása.

A testület ugyanakkor a médiaszolgáltatási lehetőség újrapályáztatásáról döntött, és elfogadta a kapcsolódó pályázati felhívás tervezetét.

A Rádió 1 szempontjából most kedvezőnek tűnik, ha az NMHH gyorsan lép.

Az NMHH arra nem tért ki, a pályázó milyen formai hibát vétett pályázatában.

További rádiós döntések

Emellett a testület véglegesítette a körzeti Nyíregyháza FM 100,5 MHz pályázati felhívását. A testület elvégezte a Tapolca FM 101,8 MHz, a Veszprém FM 94,6 MHz és a Tatabánya FM 107,0 MHz pályázati felhívásaira benyújtott egy-egy ajánlat alaki vizsgálatát: előbbi kettőnél nyilvántartásba vették a Katolikus Rádió Zrt.-t, míg utóbbinál a Karc FM Média Kft.-t.

A testület a szolgáltató kérelmére 60 napos ideiglenes hatósági szerződést köt a kisközösségi Gyöngyös FM 92,4 MHz használatára a Mátra Média Kulturális Egyesülettel.

Bírság a Tilos Rádiónak, figyelmeztetés a Csaba Rádiónak, a Rádió 24-nek és a Karc FM-nek

75 ezer forint bírságot rótt ki a grémium a Tilos Rádióra, mert a 7térítő című műsorban elhangzott, következetesen trágár kifejezések ellenére nem 16-os korhatár-besorolással és nem a 21 és 5 óra közötti idősávban, hanem besorolás nélkül, reggel 7 és 9 óra között sugározta a vitatott műsort.

A szerződéses vállalások betartását is vizsgálták több vidéki rádiónál. A nyíregyházi Karc FM 102,6 kevesebb magyar zenét, a dunaújvárosi Rádió 24 kevesebb hírt és közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, míg a Csaba Rádió kevesebb szöveget és a helyi közéleti műsort, valamint több zenét tett közzé, amiért a testület figyelmeztette a rádiók szolgáltatóit.

Homoszexualitás a TV2 műsorában

Bejelentés alapján olyan műsorokat is vizsgált a grémium, amelyeknél nem indítottak eljárásokat. Júniusban a TV2 Családi titkok című sorozat egyik epizódjában homoszexuális témával foglalkozó tartalmat sugároztak. A Médiatanács döntésénél elsősorban arra volt figyelemmel, hogy az elbírálásnál még a szigorúbb gyermekvédelmi szabályok nem alkalmazhatók, tekintettel arra, hogy a törvénymódosítás csak később lépett hatályba.

Ránéztek az Úgytudjuk egyik cikkére is

A testület az Úgytudjuk.hu nevű sajtótermék augusztusi számában látható „Szerelem a Gayer parkban” című tartalom kapcsán sem indít eljárást, ugyanis az a kiskorúak védelme szempontjából ártalmas elemet nem tartalmazott.

Reklámpiaci tanulmány a napirenden

Elfogadta a Médiatanács a televíziókban – az idei első félévben – közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt.

A hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol a feltárt 3051-féle új hirdetést közel 4,2 milliószor ismételték. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség több mint felét (55,6%) tették ki, amely kevéssel meghaladta a tavalyi időszak eredményét (51,9%). A legtöbb (43%) új reklámot az általános szórakoztató csatornákon (ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN) láthatták a nézők. A korábbi év azonos időszakával összevetve az új reklámokat továbbra is a kereskedelmi szektor dominálja (39,3% kontra 41,6%).

A gyógyhatású készítmények (12,7%), az élelmiszer (7,7%), a szolgáltatás (4,4%) és a szépségápolás (5,1%) részesedése egyaránt felülmúlta a szabadidőszektort (4,2%), amely évek óta visszaszorulóban van. A hangsúlyozottan hazai terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya a tavalyi azonos időszakhoz képest számottevően (4,9%-ról 6,4%-ra) emelkedett.

További híreket talál a Media1-en!

Borító: A Rádió 1 Szeged honlapja. Fotó: radio1szeged.hu
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások