fbpx
Értékelés.

Több mint 600 kínai márkát tiltott ki az Amazon a vásárlói véleményezés befolyásolásáért

Bizonyos kereskedők pénzvisszatérítést vagy ajándék terméket ígérnek a negatív értékelést íróknak azért, hogy töröljék véleményüket.

Az Amazon több mint 600 kínai márkát tiltott ki platformjáról 3000 különböző eladó kínálatából a vásárlói értékelési felület tisztességtelen befolyásolása miatt – írja a The Verge nyomán a HWSW. Nem ez az első eset, hogy márkák tűnnek el az internetes áruházból: korábban olyan nagyobb nevek is hasonló sorsra jutottak, mint például az Aukey, az Mpow vagy a RavPower.

Mostanra úgy tűnik, végleg elege lett az Amazonnak abból, hogy egyes márkák a pozitív termékértékelésekért cserébe – vagy éppen a negatív értékelések eltüntetéséért – különböző kisebb juttatásokat biztosítanak a vásárlóknak.

Amazon
Amazon. Fotó: Unsplash, Christian Wiediger

Az Amazon azt követően kezdett határozottabban fellépni az érintett márkákkal szemben, amikor a The Wall Street Journal a nyáron megírta, milyen trükkökkel befolyásolják a gyártók az adott termékek alatt megjelenő értékelések hangnemét és pontszámát annak érdekében, hogy ezáltal jobb színben tüntessék fel a kínált árucikket.

A társaság évek óta próbálja visszaszorítani a trükköző gyártókat és kereskedőket, melyek a pozitív értékelésekért hol VIP-tagságot, hol kiterjesztett garanciát, hol pedig konkrét kuponkedvezményt ígérnek a vevőknek. Vannak olyan cégek is, melyek csak a rossz értékelésekre utaznak: az ilyenek íróit ajándék termék vagy visszatérítés lehetőségével keresik meg azért cserébe, hogy az elégedetlen vásárlók töröljék véleményüket vagy pozitívabban nyilatkozzanak a termékről.

További híreket talál a Media1-en! Iratkozzon fel hírlevelünkre is, hogy mindig értesüljön fontos híreinkről.

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások