fbpx
Home office - Trendriport Branfestival

Home & office: Tényleg az otthon a jövő munkahelye?

Folytatódik a Brandfestivallal közös Trendreport sorozatunk, melyben ezúttal az otthon végzett munkáról esik szó. Pöhacker Gábor marketing és kommunikációs szakember is elmondja személyes tapasztalatait.

A koronavírus-járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a hazai cégek többségét. Egy csapásra az eddig elodázott digitális megoldások váltak a túlélés kulcsává. Az elsődleges kihívást az üzleti tevékenységek akadálytalan fenntartása jelentette, ehhez elengedhetetlenné vált a távoli csapatok menedzselése.

Számos szakértő ajánlotta fel segítségét vállalatvezetőknek, vállalkozásoknak. Például a ChatBoss Team által fejlesztett Home Office chatbotot ingyenesen használhatták a cégek. A Battlejungle pedig olyan online, térítésmentes home office programot tett elérhetővé, amely képes játékosan ösztönözni a munkatársakat, hogy sikeresen alkalmazkodjanak az új munkavégzés okozta kihívásokhoz. Viszont vannak, akiket kínzott a home office depresszió, mivel rendes irodai munkakörülményekre van szükségük.

Nekik készült a Sound of colleagues alkalmazás, ami egy átlagos iroda háttérzaját állatja elő. Külön állíthatjuk be, mennyire legyen hangos a kollégák duruzsolása, a billentyűzetek kattogása, a kávéfőző szörcsögése. A virtuális környezetet még eső, vagy egy tébláboló kutya hangjaival is valóságosabbá tehetjük. A home office munkavégzés iránti igényt jól alátámasztja a Big Office Day kutatása, melyből kiderült, hogy heti +1 nap home office-ért a megkérdezettek akár 10 százalékot is engednének a fizetésükből.

Pöhacker Gábor, marketing és kommunikációs szakember:

„Nem lehet kérdés, hogy a 19. században zajló ipari termelésnek és a kor technológiai fejlettségének még megfelelő »reggel becsekkolok a munkahelyemre, 8 óra múlva pedig ki« szemléletnek vége. Minden technológiai lehetőség adott ahhoz, hogy ne kössük a kollégáinkat egyazon fizikai helyhez – és a tavalyi év hirtelen váltása még több új megoldást hozott munkaszervezés és az újfajta pszichológiai terhelés könnyítése terén. A kérdés ma már csupán az, vagyunk-e elég bátrak és rugalmasak.

Ezzel együtt, ha őszinte akarok lenni, néhány éve még magam is a home office ellen voltam, de nem az életszerű igények miatt, hanem a »home« kifejezés miatt. Az legyen természetes, hogy ha egy kollégánk gyermekének 4 órakor úszóversenye van, akkor rossz érzés nélkül ott szurkoljon, de ehhez felesleges a »home« szócska használata – ha más városban van, és elvégezheti a munkát »remote« módban, akkor miért ne jelentkezhetne be egy online meetingre egy hotelszobából? A mi feladatunk az, hogy megteremtsünk ehhez minden feltételt. Az elmúlt év intézményesítette a home office-t nem kérdés, de a hosszú távú jövő már messzebb, a remote work felé mutat. A home és az office csak két fizikai hely, ha a munka az élet egészséges része, akkor miért is korlátoznánk be magunkat?”

Pöhacker Gábor, marketing és kommunikációs szakember
Pöhacker Gábor, marketing és kommunikációs szakember

A Trendreport sorozatunk további részei ITT érhetők el.

További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról!

A Media1.hu hírportál Trendreport rovatának támogatója a Republic Group, a Trendreport című kiadvány készítője és a Brandfestival konferencia szervezője. (x)

 

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások