A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arra keresi a választ, hogy a kaliforniai központú cég jogsértő módon befolyásolja-e a dalszöveg közzétételével foglalkozó piaci szereplők közötti versenyt. Konkrétan a keresőmotor használatakor (dalok vagy dalszövegek keresése során) az organikus keresési találatok előtt, saját dalszöveg-megjelenítési szolgáltatását helyezi el – így az ezzel foglalkozó honlapok linkjei kevésbé láthatók – írja a hatóság közleményében.
Az úgynevezett dalszövegkártya – különösen mobiltelefonok esetén – alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor által sorrendbe állított további találatokat. A hatóság szerint emellett a Google a saját YouTube-szolgáltatását is népszerűsíti.
A közleményben kiemelik, hogy a versenyhatóság különös figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és helyzetét befolyásoló nagy technológiai vállalkozások magatartásainak vizsgálatára. A GVH 2019 végén jelentős, 1,2 milliárd forintos bírságot szabott ki a Facebookra (erről itt írtunk bővebben), továbbá 2018 nyarán kötelezettségek teljesítését írta elő a Google számára. A Versenyhivatal emellett jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber, illetve a ByteDance által üzemeltetett TikTok magatartását.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – hangsúlyozza a GVH.
Még több hír érhető el a Media1-en!