Az ügyet három médiavállalkozás, a News Corp, a Le Figaro és a belga Groupe Rossel vádja indította el, melyek az online hirdetések piacán monopóliummal vádolták a Google internetes óriást – írja a Világgazdaság a France24 nyomán.
A versenyhivatal megállapította, hogy a keresőóriás saját hirdetéskezelői szolgáltatásait előnyben részesítette más platformokkal szemben.
A külsős platformokat használók azt vették észre, hogy többet fizetnek, mint a kaliforniai vállalat megoldásait használók. A hivatal szerint a Google nem vitatta az állításokat, és elkötelezte magát, hogy javítsa a platformok közötti együttműködést.
„Ez az első olyan döntés a világon, amely az online aukciós hirdetések bonyolult algoritmikus folyamatait vizsgálja, amelyek meghatározzák az online hirdetéseket”
– mondta Isabelle de Silva, a hivatal elnöke.
Néhány hete arról írtunk a Media1-en, hogy az olasz versenyhatóság is megbírságolta a Google-t tisztességtelen erőfölénnyel való visszaélés miatt.
Még több hír érhető el a Media1-en!