A Tiktok üzemeltetője, a ByteDance gyakran tesztel olyan alkalmazásokat a Douyinban, amelyek végül a TikTokba is bekerülnek. A kínai platform alig egy év alatt rövid videós szolgáltatásból egy kiterjedt online piactérré alakult át – írja a Bloomberg alapján a Közösségi Média Mindenkinek nevű blog. A Douyin most 2022-ig több mint 185 milliárd dollár értékű eladást szeretne véghez vinni a platformon.
Hamarosan a TikTok is átveheti ugyanezeket a funkciókat. Az Egyesült Államokban a TikTok már most is az óriásmárkák marketingeszköze, akik hirdetéseket tesznek közzé az alkalmazásban és szponzorált influenszer tartalmakat helyeznek el a videós platformon. A TikTok olyan cégekkel is összeállt mint a Walmart vagy a Shopify, hogy az e-kereskedelemben is kipróbálja magát. A rövid videókon és élő közvetítéseken keresztül a rajongókat harmadik fél által értékesített termékek megvásárlására mutató linkekkel csábítják. Az elv hasonló ahhoz, amit a Facebook és az Instagram csinál a Shop funkcióival: összekapcsolja a felhasználókat a kiskereskedőkkel.
Ezután, ha a TikTok követi a Douyin e-kereskedelmi törekvéseit, az alkalmazás további funkciókkal bővülhet, beleértve az alkalmazáson belüli üzletek piacterét, ügyfélszolgálati személyzetet és akár beépített fizetési funkciókat is.
Amikor például a Douyinon élő közvetítést nézünk, a kereskedők és az influenszerek ugyanazon a képernyőn egy lebegő ablakban megjelenítik az általuk reklámozott termékeket. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy élő közvetítések nézése közben, megtöltsék a bevásárlókosarukat. Az alkalmazáson keresztül üzenetet is küldhetünk az ügyfélszolgálatnak és fizethetünk a Douyinhoz kapcsolódó hitelkártyával.
A ByteDance alapítója, Zhang Yiming maga is az élő közvetítéses vásárlást nevezte a következő „nagy áttörésnek”. Magának a Facebooknak is van ilyen iránya.
Még több hír található a Media1.hu-n. Iratkozzon fel a Media1 hírlevelére, hogy ne maradjon le a friss tartalmakról! Követhet bennünket Facebookon is!