Mintegy 45,8 milliárd forintos árbevétellel és 3,9 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta 2020-es pénzügyi évét a TV2 Média Csoport Zrt. – áll a tévétársaság május 14-én elfogadott beszámolójában, amiről pénteken sajtóközleményben számolt be a társaság.
Mind az árbevétel, mind az adózott eredmény jelentősen nőtt az előző évhez képest. A közleményben azt írják, a televíziós társaság javuló eredményeiben komoly szerepet játszott az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása. (Az állami reklámok jótékony hatására ezúttal nem tértek ki, pedig korábban Vaszily Miklós, a TV2 elnöke egy lapinterjúban elismerte, hogy az állami reklámok nélkül veszteségesek lettek volna.)
A fenti adatok könyvvizsgáló által auditáltak.
A vállalat 45,8 milliárdos árbevétele a COVID-világjárvány ellenére 11 százalékkal több volt a megelőző évi eredményekhez képest. A TV2 Csoport adózás előtti eredménye jelentősen, több mint duplájára emelkedett 2020-ban a 2019-es közel 1,8 milliárd forint után.
„A tavalyi év a koronavírus okozta nehezített körülmények miatt egyszerre volt kihívásokkal teli, egyben üzleti és szakmai értelemben sikeres a TV2 Csoport számára. A hazai sikerek mellett kiemelt mérföldkő volt a cégcsoport történetében a nemzetközi piacra lépés, amely a szlovén Planet TV megvásárlásával valósult meg, ehhez az eredményes gazdálkodás adta a pénzügyi erőt, míg a csoportnál felhalmozódott tudás a szakmai bázist”– nyilatkozta Vaszily Miklós, a médiavállalat elnöke.
„A TV2 Csoport 2020-ban piacvezető volt, közönségaránya a 18+ korosztályban az egész napra vonatkozóan 25,6 százalék lett az RTL Magyarország 20,8 százalékával szemben. A szakmai munkánk sikerességét a vállalat pénzügyi eredményei is visszaigazolják” – tette hozzá Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.
Még több hírt találhat a Media1 oldalán!