A Netflix 4 millió új előfizetővel bővült az idei első negyedévben, ami 2 millióval kevesebb a tervezetthez képest – írja a BBC a vállalat beszámolója alapján.
Amikor a COVID-19 az egész világon otthon maradásra kényszerítette az embereket, a streaming szolgáltatás tavaly 15,8 millió új előfizetővel növekedett, és olyan sokan használták, hogy egy időre a hatóságok még a minőség lerontására is megkérték egy átmeneti időre, de a Netflix később helyreállíthatta a minőséget.
Az előfizetőszám-növekedés nagy része Ázsiában következett be, ahol a Netflix 9,3 millió új előfizetővel bővült 2020-ban, ami mintegy 65 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A járvány azonban kétélű kardnak bizonyult a Netflix számára, mert ez megzavarta a gyártási folyamatot is. A cég szerint az új műsorok hiánya is hozzájárulhatott a kialakult helyzethez, azaz a csökkenéshez. Hozzátették hogy ez várhatóan helyreáll, mivel nem sokára megjelennek a slágerműsorok folytatásai.
Az előfizetők számának csökkenését a Netflix részvényei is megérezték, mert 11 százalékkal, 489,28 dollárra csökkent az árfolyam, így a cég teljes értéke 25 milliárd dollárral lett kevesebb a jelentés közzététele után.
További hírek találhatók a Media1-en!
Borítókép: Unsplash