Mint arról a Media1 a Kecsup.hu nyomán vasárnap beszámolt, váratlanul felbukkant az ausztráliai Westpac Bank legújabb, 2021-es televíziós reklámjában az Omega zenekar Gyöngyhajú lány című nagy sikerű slágere, melyet Press Gábor és Adamis Anna írt 1969-ben.
Az amúgy érzelmes, Life is eventful című tévéreklám arról szól, hogy a pénzintézet az élet milyen sok területén nyújthat segítséget.
Erről a reklámról van szó.
Hírünket követően elérte az Index Kóbor Jánost, az Omega frontemberét, aki arról beszélt a lapnak, hogy ha a kérdéses reklámban az eredeti számot használták fel, tehát nem átdolgozásról van szó, akkor érdemes lépni, hiszen
„az eredeti felvétel a mai napig a számok legnagyobb értékű utólagos felhasználása… Egy banknak csak van pénze jogdíjra. Ha nincs, akkor ez bankrablás – a bank rabolta ki az Omegát. Talán nekünk is lesz egy revanslehetőségünk, de azért nem megyünk el hozzájuk bankot rabolni” – mondta Kóbor János.
Az Omega énekese azt is mondta, hogy szerzői jogi viták esetén csak szerzőként vagy előadóként tudnak fellépni, ám ha az eredeti felvétel jogairól van szó, ott belép a kiadó is mint jogtulajdonos. Annak idején abban állapodtak meg a Hungaroton kiadóval, illetve később a jogutódokkal, hogy ilyen esetben ők képviselik a zenészeket. Kanye West esetében is ez történt, aki szintén ezt a számot használta fel egy dalához.
„Valahogy megszerezték, megcsinálták a saját számukat, amibe beépült a mienk, és ezzel hirdették az új lemezt. Amikor jelentkeztünk, nem volt semmi gond, azt mondták, hogy már várták, mondjuk, mit szeretnénk. Kicsit körbekérdezősködtem a kinti haveroknál Brian Maytől a Scorpions-tagokig, hogy mi ilyenkor a szokás. Azt mondták, nincs szokás. Mondjunk egy nagyot, ők mondanak egy kisebbet, aztán majd megegyezünk. Így is történt.”
A Blikk.hu korabeli híre szerint akkor a Gyöngyhajú lány felhasználásért végül 29 milliót fizetett Kanye West.
A Media1 megkereste az ausztrál Westpac Bankot az ügyben, hogy fizettek-e jogdíjat, illetve jogszerűen történt-e a felhasználás, illetve mit szólnak Kóbor János bankrablást emlegető nyilatkozatához. Ha válasz érkezik, arról beszámolunk még.
A bank honlapjáról egyébként az derül ki, hogy az új tévéreklám kreatív koncepcióját a DDB ausztrál részlege, a DDB Sydney készítette, míg a produkciós munkákat az Exit Films nevű cégre bízták.
További hírek találhatók a Media1.hu-n.