fbpx
Ecommerce Hungary

Átalakul az Ecommerce Hungary működése

Rendkívüli reformtaggyűlésen fogadták el az új alapszabályt.

Az Ecommerce Hungary kedden bejelentette, hogy első reformtaggyűlésén a tagság egyhangúlag elfogadta az új alapszabályt, ezáltal megnyílt az út a szövetség átalakulása és a hatékony érdekképviselet előtt. Három kereskedelmi tagozat alakul méret szerint. A megváltozott struktúrában az elnök döntési súlya csökken, míg a tagozatok saját vezetőt választhatnak.

Magyarország vezető e-kereskedelmi szövetsége a teljes szektor megkerülhetetlen érdekképviseleti szövetségévé válását tűzte ki stratégiai céljaként.

Közleményében az Ecommerce Hungary (melyet régen sokan még Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért/Szek.org néven ismerhettek meg) azt írja: az egyesület 15 éves fennállása óta robbanásszerűen átalakult az elektronikus kereskedelem. Az elsők között csatlakozó szereplők jelentős növekedésen mentek keresztül, esetleg már el is tűntek a piacról. Ugyanakkor az újabb, kisebb belépők és a régebbi tagok között így jelentős, behozhatatlan különbségek állnak fent. Mindezek a szövetség szervezeti struktúrájának átalakulásához vezettek.

„Az átszervezéshez figyelembe vettük a tagok visszajelzéseit is”

– mondta Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja.

„Az átalakulás főbb alappillérei a pártatlanság, a visszahívhatóság, az elnöki túlsúly mérséklése, az eltérő méretű piaci szereplők elvárásainak megfelelés és az érdekképviseleti igény” – tette hozzá Ormós.

Az Ecommerce Hungary széles körű szervezeti reformba kezdett, és a 2021. január 29-én tartott taggyűlésén elfogadott alapszabálya értelmében az egyesület közhasznú státuszának eltörlésével megnyitotta az utat a céltudatos és hatékony érdekképviseleti munka előtt.

Az Ecommerce Hungary működésének átalakítása
Az Ecommerce Hungary működésének átalakítása

Tagozatokba csoportosulnak az Ecommerce Hungary tagjai

Az új struktúrában a B2C e-kereskedők és platform szolgáltatók által alkotott önálló, vállalati méret szerint szétváló, kereskedelmi tagozatokban folyik majd az egyesületi munka.  A besorolás így a nettó éves árbevételhez is kötött.

Kisvállalati tagozatba tartoznak a nettó éves 800 millió forint alatti kosaras árukereskedelemet lefolytató szereplők, nettó éves 800 millió forint és 10 milliárd forint közöttiek képezik a középvállalati tagozatot, míg e fölött pedig a nagyvállalati tagozatba tartoznak az e-kereskedelmi szereplők. A platform szolgáltatók (közvetített szolgáltatást nyújtók – pl. Szallas.hu) esetén pedig nettó 1 milliárd forint feletti éves árbevétel esetén már a nagyvállalati tagozatba tartoznak.

„Ezt a platformok piaci súlya és az eltérő bevétel/nyereség arány is indokolja” – tette hozzá Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja.

A tagozatok jelentik az egyesületi működés súlypontját, önálló jogi személyként folytatják tevékenységüket. Saját kereteiken belül tagozati meetupokat szervezhetnek, konferenciákat rendezhetnek, illetve a tagozatok egymással is kollaborálhatnak igény szerint. Az elnök az éves nagy konferencia megszervezéséért felel, valamint a tagozatok közötti koordinációt biztosítja. Az egyesületi demokrácia megvalósítása érdekében az e-kereskedő tagok bármikor új tagozat létrehozásáról dönthetnek. A tagozatok saját vezetőt választanak február 8-án.

Tagozaton kívüliek a B2B szolgáltatók, az oktatási intézmények és a természetes személyek, ők alaptagi státuszt kapnak. Esetükben az egyesületben nincsen érdekképviseleti munka.

Az ügy előzményeiről itt, itt és itt írtunk.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Internetes vásárlás folyamata. fotó: Unsplash
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások