A DIGI egyik üzlete

Hiába írták alá több mint 100 ezren a DIGI petícióját

A távközlési szolgáltató csalódott hangú közleményt adott ki pénteken, amiért magas támogatottságú petíciója ellenére a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nem volt hajlandó változtatni a mobilos frekvenciatenderének kiírásán, illetve hiába kérte az NMHH-t, hogy tegye korrektebbé az eljárásait, elősegítve ezzel a mobilpiaci versenyt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Közleményt juttatott el pénteken délután a DIGI csoport a Media1-hez annak kapcsán, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megakadályozta, hogy a szolgáltató elinduljon az 1800 MHz-es és 900 MHz-es frekvenciasávok használatára vonatkozó árverésén.

A távközlési szolgáltató közleményében először is köszönetét fejezte ki annak a 100 ezer embernek, akik a DIGI állítása szerint aláírták a céget támogató petíciót, hogy „a vállalat fair feltételek mellett versenyezhessen a 900 MHz-es és 1800 MHz-es frekvenciasávok használati jogáért, így biztosítva kedvező áron a lehető legszélesebb körben mobil szolgáltatásokat.”

A DIGI szerint a petíciót az indokolta, hogy az NMHH által közzétett, a spektrum használatára vonatkozó frekvenciaaukció olyan diszkriminatív kritériumokat tartalmazott, amelyek ellehetetlenítették a DIGI részvételét a tenderben. A DIGI közleményében úgy fogalmaz:

hiába küldte el észrevételeit a hatóságnak és érte a kritériumok hazai és európai szabályozás olyan alapelveivel való összehangolását, mint az átláthatóság, objektivitás, arányosság elve, és a verseny előmozdítása, melyek mind az ügyfelek érdekeit mind pedig a távközlési piac fejlődését szolgálják, a vállalat erőfeszítéséinek dacára a tender végleges kiírásánál a DIGI észrevételeit nem vették figyelembe, ezzel lehetetlenné téve annak indulását.

A DIGI úgy véli, hogy a verseny akadályozásával és egy negyedik mobil szolgáltató spektrumhoz való hozzáférésének gátlásával az NMHH jelentősen csökkenti az előfizetők lehetőségeit arra, hogy versenyképes áron jussanak hozzá alapszolgáltatásokhoz.

A távközlési szolgáltató közölte: előfizetői támogatásának tudatában a DIGI Csoport a továbbiakban is fejleszti mobilhálózatát, így biztosítva magas színvonalú szolgáltatásait magyar előfizetőinek.

Az ügy előzményeiről itt és írtunk.

Borító: A DIGI egyik üzlete. Fotó: Ladányi András, Media1
Szóljon hozzá!