web

Mától új alapokon a hazai internetes látogatottságmérés

Megújul a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) mérése, ami számos újdonságot hoz a digitális médiapiac szereplői számára.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az október elsejei mérési naptól, azaz mától, Dánia, Belgium és Lengyelország után, Európában az elsők közt bevezeti a magyarországi digitális médiumok látogatottságát auditáló Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) az e.gemius nevű szoftvert, melynek köszönhetően több módszertani újdonság is megjelenik, és ami számos előnyt biztosít majd a digitális médiapiac szereplői számára – derül ki a DKT tájékoztatásából.

A bevezetést többlépcsős szakmai elemzés, tesztelés, a magyar igényekre specializált igazítás előzte meg.

Sok új előnyt hoz a Digitális Közönségmérési Tanács mérésének megújítása

A teljesen új felhasználói élményt kínáló rendszer előnyei közé tartozik a felhőalapú, böngészőből (így akár távmunkából is) elérhető, úgynevezett single sign on megoldás, ami lehetővé teszi az adatok gyors és kényelmes elérését. Az új felület nagy előnye annak könnyű kezelhetősége mellett, hogy lehetőség van tetszőleges időperiódusok (például akár 12 vagy 24 nap) adatainak elemzésére, szemben a korábbi gyakorlattal, ahol heti, havi adatok voltak lekérhetők. Újdonság, hogy lehetővé válik demográfiai és keresztfogyasztási adatok elemzése az applikációkkal kapcsolatban, és ehhez kapcsolódóan követhető lesz a reach (elérés) és a frequency (megnyitási gyakoriság) is.

„Így végre azonos módszertani alapokon fog működni a Gemius összes terméke hazánkban is, és a kezelőfelületük is egységessé válik!” – mondta el Ambruszter Géza, a Gemius Hungary vezetője.

Fontos újdonság a DKT megújuló mérése kapcsán, hogy lehetőség lesz úgynevezett API segítségével automatizáltan demográfiai adatok, riportok és adatbányász megoldások használatára, tovább növelve akár a programmatic kampányok eredményességét. A digitális médiumok tulajdonosai és az ügynökségi oldal számára is hasznos változás, hogy az extrém gyorsan változó médiafogyasztás (például a tavaszi koronavírus járvány miatti hullámmal érkező internetező tömeg fogyasztási mintázatai) is sokkal érzékenyebben kimutathatóvá válnak az új mérési módszertannal, így az ilyen és ehhez hasonló hatások is jobban elemezhetővé válnak.

„Összességében elmondható, hogy az e.gemius bevezetésével még pontosabbá és kényelmesebbé válik a digitális közönségmérés-kutatás” – foglalta össze Gerentsér Imre, a DKT ügyvezetője, aki megemlítette azt is, hogy az e.gemius szoftver bevezetése hosszútávon, ha a piaci szereplők ezt támogatják, lehetővé teszi a cross-média mérések megjelenítését is, ahogyan azt Lengyelországban meg is fogják tenni, éppen október elsejétől.

Egyelőre a régi mérés adatai is elérhetők maradnak

Az e.gemius szoftver bevezetésére a DKT Elnökségének döntése alapján kerül sor. Az első olyan nap, amikor már az új szoftver segítségével történik a mérés, 2020. október 1., melynek adatai október 2-től (péntektől) lesznek elérhetők.

Fontos, hogy a régi rendszer adatai, a Rating.gemius.com és a gemiusExplorer adatok 2021. augusztus 31. napig elérhetők maradnak a szokásos helyeken, azok tehát továbbra is használhatók.

Ezt érdemes tudni a DKT-ról

A Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (JIC), melynek fő célja, hogy a DKT tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé szállítsa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumoknak a 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének elkészítését tartalmazza.

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!