Belsat

Legalább húsz ellenzéki és független hírportál vált elérhetetlenné Fehéroroszországban

Pénteken az állami kiadó üzemzavarra hivatkozva nem nyomtatta ki két népszerű független napilap aznapi számait.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A fehérorosz újságírószövetség szombati közlése alapján az MTI arról ír, hogy eddig legalább húsz ellenzéki és független hírportál vált teljesen elérhetetlenné az interneten vagy nehezen letölthetővé Fehéroroszországban.

Az érintett médiumok között van az amerikai támogatásból működő Szabadság Rádió és a lengyel támogatásból működő Belsat műholdas tévécsatorna. Pénteken az állami kiadó üzemzavarra hivatkozva nem nyomtatta ki két népszerű független napilap, a Narodnaja Volja és a Komszomolszkaja Pravda aznapi számait. Az újságírók szövetsége a kormányhoz intézett felhívásban követelte, hogy ne gyakoroljanak nyomást a médiára, „vessenek véget a cenzúrának”.

A választások óta 29 esetben jelentettek újságírók ellen elkövetett rendőri erőszakot. Legalább hét riporter súlyosan megsérült. Újságíró szervezetek korábbi tájékoztatása szerint a fehérorosz biztonsági erők mintegy hetven olyan újságírót vettek őrizetbe az elnökválasztás óta, akik az állítólagos tömeges választási csalásokról és az emiatt kezdődött tüntetésekről számoltak be.

 

 

Szóljon hozzá!