Az RTL Klub székházának egyik felirata

20 milliós bírságot kapott az RTL Magyarország a Gazdasági Versenyhivataltól, miután a Kúria új eljárásra kötelezte a GVH-t az RTL fellebbezése után

A GVH állítása szerint a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel kapott határidő-hosszabbítás ellenére is akadályozta az M-RTL egy tényállás feltárását és ezzel elhúzta az eljárást. Az RTL Magyarország által 2016-ban tervezett, a Central Digitális Média Kft.-be történő, de a hatóság által meghiúsított befektetéssel függ össze az ügy.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében felidézte: az M-RTL Zrt. 2016-ban kötött szerződést a Central Digitális Média Kft. (a Central Médiacsoport digitális üzletága) megszerzésére, amelyhez a Médiatanács nem járult hozzá, ezért azt a GVH megtiltotta. A döntés kúriai felülvizsgálatának eredményeként a versenyhivatalnak 2020 márciusában új eljárást kellett indítania az ügyben. Az új vizsgálat során a GVH felszólította az M-RTL-t, hogy mutassa be az aktuális piaci adatokat és a tranzakció jelen körülmények közötti kereteit.

Az M-RTL 2020 áprilisában a koronavírus világjárvány káros hatásaira hivatkozva kérte a GVH által szabott adatszolgáltatási határidő 45 nappal történő meghosszabbítását május végéig. A hivatal hozzájárult a vállalkozás kérelméhez.

Ennek ellenére a GVH állítása szerint az M-RTL május végi beadványában nem szolgáltatta a kért piaci adatokat, mivel arra hivatkozott, hogy nem ért egyet a GVH gyakorlatával, azonban más módon sem adta meg ezeket az adatokat. A GVH szerint emellett az RTL egymásnak ellentmondó információkat közölt a tranzakció tárgyát illetően.

A GVH közölte: a televíziós társaság adatszolgáltatásának ellentmondásossága miatt nem tudott intézkedni a Médiatanács ilyenkor kötelező megkereséséről.

Mivel az M-RTL magatartása miatt további eljárási cselekmények foganatosítása vált szükségessé, ezért az eljárás elhúzása és a tényállás feltárás akadályozása miatt 20 millió forint eljárási bírságot szabott ki a versenyhivatal – olvasható a közleményben.

A Central Digitális Média Kft. egyébként tavaly beolvadt a Central Médiacsoportba, így az egész felvásárlási ügylet aktualitását vesztette már, miután a GVH és a Médiatanács korábban megakadályozta, hogy a Central Digitális Médiát megszerezze az RTL Magyarország.

A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata
A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata korábban. A két cég azóta összeolvadt. Fotó: Ladányi András / Media1

A Media1 keresi az RTL Magyarországot, hogy mit szólnak a GVH döntéséhez és tervezik-e, hogy fellebbeznek ellene. Ha bármi ezzel kapcsolatban kiderül, hírünket frissítjük.

(Update 20:57: Időközben megérkezett az RTL válasza a Media1-nek. Ebben azt írják, hogy fellebbeznek a döntés ellen: különálló hírünkben olvasható az indoklásuk.)

A meghiúsult felvásárlásról

Ha valaki nem emlékezne: az RTL Magyarország 30 százaléknyi tulajdonrészt kívánt vásárolni a 24.hu, az NLC, a Startlap, a vezess.hu, a hazipatika.com és néhány más centrálos digitális termék tulajdonosában.

A hatóságok a befektetést arra hivatkozva hiúsították meg, hogy ettől szerintük romlott volna a médiapiaci verseny Magyarországon.  Később egy ennél sokkal jelentősebb médiafúzió, a fideszes médiaholding létrejötte simán megvalósulhatott, mivel a miniszterelnök nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette a KESMA létrejöttét, amelynek során több száz médiatermék (Origo, megyei lapok, Retro Rádió, HírTV, Echo Tv, nyomda stb.) került a KESMA-hoz 100 százalékban.

Az RTL annak idején fellebbezett a fúzió meghiúsulása ellenére, így került az ügy a kúriára, onnan meg most a GVH-hoz.

További hírek a Media1-en.

Borító: Az RTL Magyarország székháza. Fotó: Media1

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!