Mától az AMC Networks International Central and Northern Europe televíziós csatornái Közép- és Kelet-Európában csatlakoznak a „MaradjOtthon” kezdeményezéshez. Ettől a naptól a televíziós társaság mindegyik csatornáján megjelenik a #maradjotthon felirat a képernyő felső sarkában, és ez folyamatosan kint is lesz, amíg a koronavírus miatt erre szükség van.
Magyarországon ez a Sport1, Sport2, AMC, Filmcafé, Film Mánia, a Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, a Minimax és a JimJam csatornákra vonatkozik, vagyis a teljes portfólióra.
A Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Szerbiában, Szlovéniában, Romániában, Bulgáriában, Németországban szintén minden AMCNI CNE csatornán – ez összesen 31 csatornát jelent – kint van a #maradjotthon üzenet.
„Magyarországon is, mint Európa oly sok országában, a vírus mielőbbi leküzdésére javasolt, felelősségteljes átmeneti életforma megkívánja, hogy csak a legszükségesebb esetben hagyjuk el otthonunkat. Így kötelességünknek éreztük, hogy mindenkit, aki a csatornáinkat nézi, legyen az sportrajongó, sorozatkedvelő vagy kisgyermekes család, arra figyelmeztessünk, hogy aki csak megteheti, maradjon otthon a saját és mindannyiunk egészsége érdekében” – közölte az AMC.
Hasonló lépést tett az RTL Magyarország is. Ők már tegnap estétől csatornáik (RTL Klub, RTLII, Cool TV, Film+, RTL Gold, Sorozat+, Muzsika TV, RTL+) logói mellett folyamatosan használják a #maradjotthon és az #együttsikerül feliratokat.
Az RTL szintén óvatosságra próbálja ezzel rávenni az embereket, valamint így tisztelegnek egyrészt azok előtt, akik most olyan munkát végeznek, akik most a frontvonalban vannak (például ápolók, orvosok, gyógyszerészek), de például azoknak a pedagógusoknak is így mondanak köszönetet, akik az új helyzetben otthonról, új módszerekkel próbálják tanítani a gyerekeket. Az RTL Magyarország közleményében köszönetet mondott továbbá a bolti eladóknak, a rendőröknek és katonáknak, a sofőröknek és mindenkinek, aki most erőfeszítéseket tesz, hogy tovább működjön az ország a járvány idején is. Az RTL tiszteleg továbbá azok előtt az újságírók és saját kollégái is, akik a jelen helyzetben is nap mint nap szállítják a friss híreket és hiteles információkat az aktuális helyzetről az ország különböző pontjairól.
Egy másik piaci szereplő, a Sláger TV azzal próbál segíteni, hogy a járvány miatt 99 százalékra növelte a magyar zenék arányát, hogy bevételhez juttassa a hazai előadókat. Az MTV Hungary ugyancsak megnövelte a magyar zenei arányt.
További hírek olvashatók a Media1-en.