A SZON, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei hírportál hétfőn címlapján „A pofátlanul leparkolt autó igen lohasztó, ezért szexi bikinis csajokkal takartuk ki a rendszámot” címmel közölt egy cikket, amelyben szabálytalanul parkoló autókat mutatnak be képekkel illusztrálva.
A rendszámokat adatvédelmi okokból minden esetben ki kell takarnia egy médiumnak anyagaiban, de ezt a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó oldal nem blőrözéssel oldotta meg, ahogyan általában a magyar sajtóban szokásos, hanem bikiniben és fehérneműben öltözött csücsörítő vagy épp nyelvüket kinyújtó lányok erotikus képeivel takarta ki azokat.

„Itt a tavasz, végre a nap is kisütött – senkinek sem akarjuk elvenni a kedvét a pofátlan szabolcsi parkolós fotókkal. Így hát feldobtuk őket! De bikinis csajok ide, bikinis csajok ide, a fürdőrucis testek nehezen feledtetik, hogy bizony nagy bajok vannak bizonyos sofőrök fejében”– írja az egyébként szerző nevét nem tartalmazó cikk.
Értékteremtés KESMA módra
Az írás tárgyiasítja a női testet azzal, hogy rendszámok kitakarására használják, de a szerzője szerint így vidámabb lesz kép, a lengén öltözött lányok feldobják azt. Az összeállítás végén meg is ígérik, hogy hamarosan folytatják…
A lapot tulajdonló fideszes sajtóalapítvány, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány weblapján egyébként az alapítvány céljaként az tüntették fel, hogy „a magyar tömegtájékoztatás részét képező nyomtatott sajtó, rádió, tv, online felületeinek értékteremtő valamint a magyar nemzeti öntudat erősödését szolgáló tevékenység elősegítése.”
A magyarok többsége elutasítja a szexista megnyilvánulásokat
A cikk időzítése egyébként azért is érdekes, mivel épp március 8-án, vasárnap volt a nemzetközi nőnap. Az Ipsos közvélemény-kutató cég erre időzítve készítette el átfogó kutatását, amelyben a nemek közti egyenlőség és a szexizmus témakörét kutatták.
A kutatásban főleg a munkahelyi viszonyokat vizsgálták, de van egy-két olyan kérdés is, amely a kutatásban résztvevők magánéletére kérdez rá. Az alábbi (kattintásra felnagyítható) grafikonon azt ábrázolják, hogy az ott látható kérdésekkel a válaszadók egyetértettek-e.

E szerint a magyarok 65 százaléka azt állítja magáról hogy felszólalna a családtagjaival vagy barátaival szemben, akik szexista megjegyzést tesznek. Ez az arány magasabb mint a vizsgálatban résztvevő országokban kapott összesített eredmény átlaga.
Még releváns lehet a fent említett újságcikk kontextusában az a vizsgált kérdés is, amely azt kérdezte meg a kutatásban résztvevőktől, hogy egyetértenek-e azzal, hogy addig nem valósul meg a nemi egyenlőség, míg a férfiak aktívan fel nem lépnek a nők egyenjogúsága mellett. Mivel bár a nevét nem vállalta a szerző, valószínűsíthető, hogy férfi az illető.

A grafikonon jól látszik, hogy mind a nők, mind a férfiak túlnyomó többsége úgy gondolja, hogy a férfiaknak aktívan támogatniuk kell a női egyenjogúság kérdését, különben az nem tud megvalósulni.
A kutatás 2020 február elején készült globális szinten 26 országában, összesen 19.704 felnőtt korú válaszadó megkérdezésével.
További hírek olvashatók a Media1.hu hírportálon.