Szaniszló Csaba és Tőrös Balázs, a Sport TV Alley-oop című műsorának műsorvezetői

A Sport TV heti NBA-műsort indít Alley-oop néven

Egy 8 éve indult sportpodcastból nőtte ki magát az új tévés magazinműsor, ahol a világ legerősebb kosárlabda-bajnoksága lesz a téma.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Február 15-én, azaz a most következő szombaton debütál a Sport TV képernyőjén az Alley-oop, amelyet sokan podcastként ismernek már, de most tévéműsor lesz belőle. A főbb szerepekben továbbra is Szaniszló Csabát és Tőrös Balázst lehet majd látni.

Az AMC Networks médiavállalat (ide tartozik a Sport TV) sajtósai elküldték az induló új műsor főcímét is, íme.

 

A 2019-20-as szezonban összesen közel 110 NBA-meccset láthatnak a tévénézők Magyarországon. Ráadásul a liga egyre jobban odafigyel az európai nézőkre, és már 48-ra növelte az európai főműsoridőben élőben közvetíthető hétvégi meccsek számát. Ezért döntött úgy a Sport TV, hogy a nézői igényekhez igazodva NBA-magazint indít szombat esténként.

A nyitóadás az NBA All-Star hétvégéjén lesz: február 15-én, szombaton 20:30-tól a Sport2-n, hajnali 1-től a Sport1-en élőben közvetített Skills Challenge előtt pedig ismét megnézhető lesz, ezt követően viszont minden héten a szombati NBA-meccs előtt lesz a premier.

Az Alley-oop 2012. február 16-án, azaz majdnem pontosan nyolc évvel a mostani tévés változat előtt indult sportpodcastként. Eddig 113 adás került fel a megszokott felületekre, és az évek során hatalmas rajongói bázist gyűjtött. A kosárlabda szerelmesei mellett olyanok is követték, akik csak jól akartak szórakozni.

Szaniszló Csaba és Tőrös Balázs

Szaniszló Csabát többek között a Sport TV NBA-közvetítéseiből és a Trash Talkból ismerhetik a nézők, azonban 2017-ben más vizekre evezett, és egy hosszabb külföldi kitérő után most tér vissza. A Kobe Bryant tiszteletére készült emlékműsorban már látható volt, és mostantól az Alley-oopban is így hétről-hétre. Kollégája, Tőrös Balázs 2005 óta a Sport TV NBA-szakértője, és két éve a Trash Talk házigazdája. Ők állnak tehát ismét össze, a téma továbbra is az NBA, ám most már kamera előtt beszélnek majd róla.

„Csabi és Bazska a Trash Talkban, az NBA-közvetítésekben és persze az Alley-oopban már bizonyítottak eleget. Biztos vagyok benne, hogy a korábbi követők a tévében is megnézik majd őket, és új rajongókat is szereznek majd. Ez annak is jó hír, aki azt hitte, hogy a Trash Talk-szezon vége után kevesebbet kap majd Amerikából – mondta a sport1tv.hu-nak az Alley-oop indulásáról Máté Pál, a Sport TV főszerkesztője.

Az adások egyébként a premier után felkerülnek a YouTube-ra és podcastként is visszahallgathatók lesznek az ismert csatornákon.

Az alley oop egy olyan mozdulat, melynek során az egyik játékos odadobja a már ugráshoz készülő játékoshoz a labdát, majd akinek a labdát dobták, a levegőben kapja el azt, majd bedobja/bezsákolja a kosárba.

Januárban az AMC Networks porfóliója lett a legnézettebb kábelportfólió

2020 első hónapjában az AMC Networks International csatornaportfóliójának magyarországi közönségaránya a 18-49 éves korosztályban 7,6 százalék volt a Nielsen Közönségmérés adatai szerint, és ezzel első lett a kábelcsatornákkal rendelkező televíziós társaságok közt, míg összesítésben a TV2 Média Csoport és az RTL Magyarország mögött a harmadik. A 7,6 százalékos össz-nézettséggel az AMC Networks a tavalyi év azonos időszakához képest több mint 2 teljes százalékpontot javított.

Az AMC erős januári eredményét részben a Sport1 kimagasló januári nézettségének köszönhette. Mint arról a Media1 már beszámolt, a sportcsatorna a valaha mért legnézettebb hetét produkálta január 13-19. között, a férfi kézilabda Európa-bajnokság ideje alatt. A magyar válogatott mind a hét meccse alatt a Sport1 a legnézettebb kábelcsatorna volt Magyarországon. A hirdetési szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves férfiak körében átlagosan 12 százalékos közönségarányt ért el a Sport1 a magyar válogatott meccsei alatt. Az erős nézettséget hozó napok közül kiemelkedik január 19-e, a magyar-szlovén összecsapás napja, amelynek idején a Sport1 minden célcsoportban a mérkőzés idősávjában (16:05 – 17:48) a legnézettebb csatorna volt, több mint 2 százalékponttal megelőzve az országos televíziókat is.

A portfólió teljesítményéhez azonban jelentősen hozzájárultak a filmcsatornák is, közülük is kiemelkedő az AMC, amely szintén rekordot döntött: januárban a nézők átlagosan 46 percet nézték a csatorna műsorát, amely az AMC 2014-es indulása óta a legmagasabb szám.

Az AMC Networks portfóliójának összesített teljesítményéhez hozzájárult továbbá a 2020. január elsején elindított önálló magyar JimJam sugárzás is, amelynek nézettsége már január végére megközelítette az 1 százalékot a Nielsen Közönségmérés szerint.

A rendkívüli nézettségi eredmények különösen érdekesek annak fényében, hogy még 2019 utolsó napján is bizonytalan volt, 2020-tól bent maradhatnak-e az AMC csatornái a DIGI szolgáltatásában.

További tévés hírek és cikkek találhatók a Media1 tévé rovatában.

Borító: Szaniszló Csaba és Tőrös Balázs, a Sport TV Alley-oop című műsorának műsorvezetői

Szóljon hozzá!