RTL Magyarország

Változás a magyar RTL nézettségi kommunikációjában

Az RTL Magyarország ezentúl a háztartásokba látogató vendégeket is figyelembe vevő nézettségi adatokat használja elemzéseiben és a kommunikációjában.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az RTL Magyarország ma, hétfőn bejelentette: úgy döntött, idén januártól a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatokat használja kommunikációjában, mivel számára fontosak ezek a nézők is. Ennek megfelelően a televíziós médiavállalat ezután a „18-49 TSV+Vendég” megjelölést fogja használni a nézettségi adatai publikálásakor.

A változtatást azzal indokolja az RTL, hogy 2019 tavaszán elindult a Nielsen Közönségmérés vendégekre is kiterjedő adatszolgáltatása, így a panelháztartásba érkező és ott tévéző vendégek is bekerülnek a nézettségmérésbe, amennyiben bejelentkeznek ott a nézőmérő készüléken (jelzik korukat és nemüket). A nézettségmérés ezen újabb kiterjesztése igyekszik a lehető legpontosabb mérést biztosítani erre a nézéstípusra is, bevonva ezeket a nézőket mind a műsorkészítők mind a reklámpiac látókörébe.

A vendégnézés aránya jelenleg átlagosan 1,3 százalék körül van, amely ugyan a napszakok és a csatornák között kis különbséget mutat, de jellemzője, hogy elsősorban a hétvégére és a fiatalabb korcsoportokra koncentrálódik.

Csak nagyon ritkán változtat az RTL

Az RTL Magyarország  ezzel kapcsolatos tájékoztatólevele szerint, bár a televíziózás gyorsan változó iparág, a nézettségi adatokkal kapcsolatos kommunikációjában igyekszik minél kevesebbszer, de annál megfontoltabban változtatni. A 18-49 éves fő kereskedelmi célcsoport az RTL Klub 1997-es indulásától, a főműsoridős idősáv 19:00-22:59-es meghatározása pedig 1998-tól változatlan.

Az RTL Magyarország legutóbb 2015 januárjában, az időeltolásos televíziónézés (TSV: Time Shift Viewing) mérésbe kerülésével változtatott az általa kiadott adatok tartalmán. A televíziónézők jelenleg 2,0 százalékban fogyasztanak így, felvételről lineáris tartalmat, ez az arány ugyanakkor évről-évre növekvő tendenciát mutat.

Szóljon hozzá!

Meghamisított Orbán-interjú 2016 decemberében

Az 1950-es éveket idézi F. Gábor szerint, ahogyan őt elítélték az Orbán-interjú állítólagos megváltoztatásáért

Folytatódik F. Gábor újságíró évek óta tartó kálváriája a 2016 decemberében jelentős változtatásokkal megjelent, megbütykölt Orbán-interjú ügyében. Noha korábban az újságíró számos, az ennek elkövetésével őt vádoló ügyészség állításának hitelességét megkérdőjelező ellentmondásra világított rá, ma a bíróság még súlyosbította is a végig az ártatlanságát hangoztató, az elkövetés tényét megkérdőjelező médiamunkás büntetését, amit a miniszterelnöki interjú állítólagos megváltoztatásáért kapott. F. Gábor a Media1-nek elmondta, mit gondol erről az egész ügyről, és azt jelezte: a Kúriához fordul az 1950-es éveket idéző eljárás miatt.

koronavírus, maszk, covid-19

Kizökkentette a rutinból a karantén a kommunikációs szakmát

Jól vették a járvány kommunikációs kihívásait a magyar vállalatok a kommunikációs szakma megítélése szerint. A szakemberek úgy látják: a járvány „érdekes és újszerű” feladatokat hozott, hatékonyabb, kreatívabb lett a vállalati kommunikáció ebben az időszakban. Nyilvánvalóvá vált emellett, hogy a belső kommunikációt nem lehet elhanyagolni – derül ki az Uniomedia kommunikációs ügynökség és a Media1 hírportál közös kutatásából.