Facebook News

Megérkezett a Facebook News, Zuckerberg saját Hírkeresője

Többről is van szó, mint hogy mostantól külön fület kapnak a közösségi oldalon a hírek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Facebook az újságíróknak szóló Facebook Journalism Project elnevezésű hírlevélben jelentette be pénteken, majd Mark Zuckerberg, az oldal alapítója a Facebook Live szolgáltatáson keresztül élő közvetítésben videóban is beszélt róla újságírók előtt, hogy elindult a Facebook News, magyarul az oldal hírkereső-hírgyűjtő szolgáltatása.

Igaz, egyelőre csak az Egyesült Államokban, de ha a teszt beválik, nyilván a világ többi részén is számítani lehet a bevezetésére.

 

A Facebook News  lényege, hogy külön fülre (angolul: tab) kerülnek a hírek, a Facebook pedig a korábbi információk szerint fizet a vele szerződött tartalompartereknek, azaz a médiavállalatok bevételre tehetnek szert.

A Facebook azt írta a hírlevelében, nagyra tartja az újságírást, az ugyanis fontos szerepet tölt be a demokráciákban, ha ugyanis a hírek jól kidolgozottak és megfelelő forrásokon nyugszanak, akkor az nagy értéket ad az emberek kezébe, ha viszont nincs így, akkor egy fontos eszközt veszítenek el, hogy jó döntéseket hozhassunk.

Hírek testre szabva

A Facebook szerint az emberek szeretnének testre szabott hírekhez jutni a Facebookon, ezért a hírszolgáltatást ennek megfelelően úgy valósították meg, hogy a felhasználók olyan híreket kapjanak, amelyek érdekelhetik őket. A Facebook tehát intelligensen figyeli majd a felhasználók hírfogyasztási szokásait. A Facebook-felhasználók ezenkívül elrejthetik az őket nem érdeklő témákat, illetve az őket nem érdeklő cikkeket és lekapcsolhatják azon médiavállalatok tartalmait, amelyeket nem tartanak hitelesnek. Lehetőségük van az amerikai felhasználóknak arra is, hogy ahol fizetniük kell a tartalomért, ott összekössék az előfizetésüket a Facebookkal.

A Facebook Newson a hírek fül alatt a látogatók kategóriák szerinti bontásban láthatják a híreket.  Ilyen kategória például az üzleti hírek, a szórakoztatás, az egészség, a tudomány-technológia, a sport. A Facebook News a nap vezető híreit (Top Stories) újságírók segítségével állítja össze.

Nagy médiavállalatokkal szerződtek

A Facebook News olyan partnerekkel dolgozik együtt (a teljesség igénye nélkül) mint a The Wall Street Journal, a Bloomberg, a The New Yorker, a People, a Los Angeles Times, az ELLE, a CBS News, a The Washington Times, a Forbes, a Business Insider, az ABC, a Fox News, a Buzzfeed, a Vanity Fair vagy éppen a USA Today. A szolgáltatásba egyébként különböző helyi hírszolgáltatókat is beengedtek, így lokális tartalmakat is kaphatnak a felhasználók.

Arról, hogy a Facebook hírszolgáltatásra készül, már szeptember közepén is beszámoltunk, amikor a cég munkatársakat toborzott.

Nemrég egyébként a fideszes médiaholding, a Mediaworks is saját hírkeresőt indított Hírvilág néven, de az oldalon csak kifejezetten NER-barát hírek, cikkek olvashatók, így inkább azt a célt szolgálja, hogy a lakosság ne olvasson kormánykritikus híreket.

További online médiával kapcsolatos hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

X-Faktor nagyválogató második nap 2019. június 15-én

Rövidebb lesz az X-Faktor

Most szombaton jóval rövidebb lesz az RTL Klub tehetségkutatója, mint a múlt héten. Eközben úgy tűnik, összejött egymással két mentor.