Disney Miki Egér új kihívások előtt

Durvul a streamingháború, a Disney máris nekiment a Netflixnek

A Disney letiltotta a Netflix hirdetéseit a saját szórakoztató tartalmakat kínáló televíziós csatornahálózatán. A vállalat szerint a két cég viszonya nem a kölcsönös előnyökön nyugszik. A Disney viszonya más cégekkel is kezd feszültté válni.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Míg a Netflix hirdetései továbbra is megjelenhetnek a Disney tulajdonában lévő ESPN sporthálózaton, a Netflix reklámjai nem kerülhetnek adásba például az ABC csatornán sem – írta a The Verge a The Wall Street Journal nyomán.

Mivel a Netflix nem jelenít meg hirdetéseket a saját felületein, így a Disney nem tudta ezen olyan fontos saját tartalmait népszerűsíteni mint a hamarosan érkező Disney+ streaming-szolgáltatás. Az olyan egyéb cégek mint például az Amazon, a Comcast és az Apple, amelyeknek saját streaming-szolgáltatása van, de sokrétűbb kapcsolatot tartanak fenn a Disney-vel, nem érintettek.

Ahogy egyre több streaming-szolgáltatás jelenik meg a világpiacon – beleértve az Apple, a WarnerMedia és az NBCUniversal szolgáltatásait – a Disney is újraértékeli üzletpolitikáját.

„A fogyasztókat közvetlenül megcélzó üzleti modellek fejlődtek, sok az új belépő, akik a hagyományos televízióban és hálózati portfóliónkban is szeretnének hirdetni” – nyilatkozta a Disney szóvivője a The Verge-nek. „Miközben az eredeti döntés szigorúan reklám alapú volt, újraértékeltük stratégiánkat, hogy jobban idomuljon az átfogó üzleti kapcsolatrendszerhez, mely köztünk és több hasonló társaság között fennáll – ezek egyik eleme a közvetlen kapcsolat a fogyasztóval.”

Platform keresztek

Nem szokatlan, hogy a televíziós hálózatok elutasítják a versenytársak hirdetéseit, de a műsorszóró hálózatok általában megjelenítik a Netflix és az Amazon Prime Video szolgáltatáshoz hasonló streaming szolgáltatások hirdetéseit.

Ahogy azonban a szórakoztatóipar terepe változik, mivel a streaming szolgáltatások elsődleges termékké lépnek elő a régebbi médiavállalatok számára is, ezek a régebbi irányelvek is megváltoznak.

Míg az olyan Disney-hálózatok mint az ESPN, továbbra is befogadják olyan streaming szolgáltatások hirdetéseit, mint például a közelgő Apple TV Plus, úgy tűnik, hogy ezeknek a kapcsolatoknak a jövőben kölcsönösen előnyösnek kell lenniük.

Netflix logó
Netflix. Fotó: pexels.com

Feszültebb viszonyok

Ez persze csak a legutóbbi konfliktus, amellyel a Disney szembesül, amikor a streaming térben találkozik versenytársaival. A társaság azt is vizsgálja, hogy a Disney+ potenciálisan elindulhat-e anélkül, hogy elérhetővé válna az Amazon Fire TV-jében, a hirdetésekkel kapcsolatos konfliktusok miatt.

Nagy pofon lenne ez a Disney+ indításának, tekintve, hogy az Amazon Fire TV a streaming-alkalmazások második legnagyobb forgalmazója. Bár a Disney+ november 12-i indulásának időpontjáig még sikerülhet megállapodást elérni, ez további jele annak, hogy a kapcsolatok milyen feszültté váltak.

Indul a Disney+

A Disney+ elindítása az egyik legfontosabb projekt Bob Iger, a Disney vezérigazgatója számára, aki immáron 15 éve tölti be ezt a posztot.

A cégnél kulcsfontosságúnak tekintik, hogy a Disney+ bevezetése sikeres legyen. A szolgáltatás pont akkor érkezik, amikor a fogyasztókat elárasztják a streaming-lehetőségek, ideértve az HBO Max-ot, az NBCUniversal Peacock-ot és még a rövid formátumú videostreaming szolgáltatást, a Quibi-t is. Minden bizonnyal a streaming-háború egyre csak növekedni fog.

Borító: Disney Miki Egér új kihívások előtt. Fotó: (Pexels.com)

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

HBO GO – az hbogo.hu nyitólapjának részlete 2019. szeptember 30-án

Drágul az HBO GO

Az áremelés következtében 26%-kal került majd többe az internetes videós tár használata, mint eddig.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!