170 millió dollár, átszámítva mintegy 50 milliárd forint összegű pénzbírságot kénytelen fizetni a Google, amiért a tulajdonát képező YouTube videómegosztó portál gyerekek személyes adatait gyűjtötte reklámcélokra szüleik belegyezése nélkül.
Az összegről peren kívüli megállapodást kötött az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, az FTC és a Google, számolt be a The New York Times, valamint számos más amerikai hírforrás.
A YouTube videómegosztó oldal cookie-k (sütik) segítségével gyűjtött be olyan adatokat, amelyek követik a felhasználót a honlapok böngészése során. Az adatokat gyerekeknek szánt YouTube-csatornákon gyűjtötték be, előzetes szülői tájékoztatás és beleegyezés hiányában. Ezután a YouTube / Google jelentős összeget keresett oly módon, hogy célzott reklámokat nyújtott számukra.
A YouTube az FTC szerint a gyerekek személyiségi jogainak online védelméről szóló, COPPA néven ismert szabályozást sérthette meg, amely alapján 13 évesnél fiatalabbak adatait csak szülői engedély megléte esetén lehet gyűjteni.
A Google és a YouTube közölte, hogy a jövőben bizonyítható módon kérik majd el a szülők engedélyét.