Rákosi Tamás (archív)

Rákosi Tamás évek óta veszteséges médiacége új digitális magazint dobott piacra

A milliárdos üzletember, aki nemrég eladta érdekeltségét az IKO műsorgyártóban és az Atmedia reklámértékesítő cégben, átnevezte az IKO Digital nevű veszteséges digitális médiacégét, és elindított a napokban egy online bulvárújságot, meglévő termékei közül egyet pedig átpozicionált.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Idén május elején jelentették be, hogy a top100-as magyar milliárdosok listáján is szereplő Rákosi Tamás, illetve a tulajdonában lévő Mangusta Invest SA nevű luxemburgi cég eladta az Atmedia reklámértékesítő házban, valamint az IKO műsorgyártó céget is tulajdonló IKO Holdingban lévő érdekeltségét.

Ezzel Rákosi akkor kétségkívül a legjelentősebb médiaérdekeltségeitől vált meg, hiszen az IKO gyártja többek között a TV2 és az ATV egyes műsorait, az Atmedia pedig olyan cégek reklámidejét értékesíti mint például a TV2 Média Csoport, az MTVA, az ATV, a Sony Pictures, és még számos egyéb hazai és nemzetközi, Magyarországon is jelenlévő tévécsatorna. (A vevő a viszonylag friss alapítású Hunmedia Befektetési Zrt., melyet az a Paulivics Ágnes vezet, aki a TV2-t megvásárolni szándékozó, de tévét egyébként nem néző, Mészáros Lőrinc közeli bankár, Vida József bicskei lovasudvarát is menedzseli.)

Rákosi azonban úgy tűnik, nem engedi el teljesen a médiavonalat sem, ahogyan azt ígérte is az ügylet bejelentésekor május elején. A Mangusta Invest SA-n keresztül megtartotta ugyanis az IKO Digital Kft. nevű cégét, ahová olyan oldalak tartoznak mint a Propeller.hu, a Metabro.hu, a Napidoktor.hu, az Ízesélet.hu, a Fintechradar.hu és a Nuus.hu. És mint a minap a kreativ.hu írta, május végén még a vállalkozás egy új terméket is elindított, melynek neve Ragazze.hu lett.

A Ragazze.hu egy elsősorban női közönséget célzó online bulvármagazin. A cég a kommunikációs szakportálnak jelezte azt is, hogy a Nuus nevű online magazinját a férfi olvasók számára alakítja át. Bejelentették azt is, hogy az IKO Digital nevet vált. Az új név PS Online Media Kft. lesz.

A váltás a cégjegyzékben egyelőre függőben lévőnek tűnik. A Ragazze impresszuma alapján egyébként az új termék főszerkesztője Réz György lett. Rajta kívül két munkatárs szerepel még az oldalon munkatársként: Barok Eszter és Milbich József.

A Ragazze nyitóoldalának egy részlete
A Ragazze nyitóoldalának egy részlete

Növekvő árbevétel mellett továbbra is jelentős veszteség az IKO Digitalnál

A Media1 egyébként lekérte az eddig IKO Digital néven működő vállalkozás pénzügyi adatait.

E szerint a cég 2018-ban jelentősen növelte éves árbevételét, mely a 2017-es 40,7 millióról 171,7 millió forintra nőtt 2018-ra. A több mint megnégyszereződő árbevétel ellenére azonban a cég még növelte is veszteségét 2018-ban.

A kft. 2017-ben 256,2 millió forint volt veszteséget termelt. A veszteség 2018-ban 274,5 millió forint lett adózás után.

Az Opten céginformációs rendszerből származó adatok alapján az IKO Digital legutóbb 2014-ben ért el nyereséget. Akkor 16 millió forint eredményt ért el adózás után.

Azóta a cég folyamatosan növekvő mértékű veszteséget termel.

Borítókép: Rákosi Tamás (archív)
Szóljon hozzá!