Kifogást nyújt be az RTL Klub vélt jogsértésére hivatkozva a Nemzeti Választási Bizottsághoz a Mi Hazánk Mozgalom. A Mi Hazánk elnökhelyettese szerdán sajtótájékoztatón azt mondta, a csatorna nem hajlandó változtatás nélkül leadni a pártnak az európai parlamenti választásra készített kampányfilmjét.
Dúró Dóra az MTI tudósítása szerint közölte: az RTL Klub a „cigánybűnözés” szót kifogásolja, ezért a klipet csak úgy hajlandó sugározni, hogy kisípolja a kifejezést.
A Mi Hazánk szerint a csatorna magatartása sérti a médiatörvényt, ezért azt kérik a választási bizottságtól, hogy tiltsa el a további jogsértéstől a csatornát.
2010-ben a köztévé sem engedte
Dúró Dóra felidézte: 2010-ben a köztévé, szintén a cigánybűnözés szót kifogásolta és ezért nem volt hajlandó leadni – akkor a Jobbik kampányfilmjét.
Akkor az Országos Választási Bizottság megállapította, hogy a köztelevízió jogsértően járt el és a Legfelsőbb Bíróság is helybenhagyta a döntést. Az akkori határozat szerint a politikai hirdetés tartalma nem sért olyan alkotmányos alapjogot, ami alapján a véleménynyilvánítás szabadságát korlátozni lehetne – ismertette a Mi Hazánk elnökhelyettese.
Az RTL szerint az lenne jogsértő, ha leadták volna a felvételt
Az MTI tudósításából az is kiderült, hogy az RTL Klub médiaszolgáltatója, az RTL Magyarország arra hivatkozik, hogy az alaptörvénybe ütközik a hirdetés tartalma, mert a közlés nem irányulhat nemzeti, faji, etnikai közösség megsértésére.
Kikosarazták a pártokat a médiumok, az RTL azonban az egyik kivétel
Egyébként a kereskedelmi televíziók közül egyedül az RTL Klub vállalta a május 26-i uniós választást megelőző kampányidőszakra, hogy ingyenesen leközöl politikai reklámokat.
Az RTL Klubon kívül politikai tévéreklámokat csak az állami tévé fogad be. Így tudott végül adásba kerülni az a videó, ami a milliárdos Mészáros Lőrincet, Garancsi Istvánt és Orbán Viktor vejét, Tiborcz Istvánt kipixelezve az Európai Ügyészséghez való csatlakozást népszerűsítette. Korábban ennek a videónak a közlését még megtagadta az állami médiavállalat.
A Media1 összeállításából az is kiderül, hogy az online és a nyomtatott sajtó jelentős része is kikosarazta a pártokat az uniós kampányban. A pártok ennek ellenére próbálkoznak itt-ott hirdetésekkel – a Magyar Hangban például a Momentum és a Mi Hazánk Mozgalom is hirdet.