M4 Sport

A Kúria szerint rendben volt, hogy a Fidesz kampányvideóját sugározta a közmédia az egyperces híradóban

Korábban a Nemzeti Választási Bizottság meg akarta bírságolni az állami médiavállalatot, amiért az M4 Sporton sugárzott hírműsorába ágyazta a kormánypárt kisfilmjét.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Megváltoztatta a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) korábbi döntését a Kúria kedden: a bíróság szerint mégsem sértette meg a törvényt az állami médiavállalat, amikor az M4 Sport nevű csatornáján május 4-én, a Fradi-Újpest focimeccs szünetében sugárzott egyperces Híradóban (Hírek egy percben) egy tudósításba ágyazva a Fidesz európai uniós választási kampányvideóját sugározta.

A közmédia a Kúriának az NVB korábbi döntését megváltoztató ítéletéről az MTI OS-en keresztül adott hírt. Azt írják, „ismét bebizonyosodott, hogy hazugságot terjesztett a fake news média azzal, hogy a közmédia kampányfilmet adott le a hírműsorában.” (A közleményből az nem derül ki, miért lenne az fake news, ha a média a dolgát végezve beszámolt az NVB a mostanival ellentétes döntéséről is.)

A közmédia közleménye leszögezte: a Kúria mai döntésében megállapította, hogy a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. felülvizsgálati kérelme alapos volt, jogkövető magatartást tanúsított és a műsor ellen beterjesztett mind az öt kifogást teljes egészében elutasította a bíróság.

A Kúria jogi indoklásában szerepel, hogy a hírműsor kifogásolt része nem minősült politikai reklámnak, mert az érdemi tartalmi szerkesztési elveknek és a kiegyensúlyozottságnak megfelelt, összevetve más médiapiaci szereplők hasonló tematikájú műsorszámaival – teszi hozzá a közlemény.

A közmédia közleménye szerint egy másik ügyben is számára kedvező ítéletet hozott a bíróság. A  Kossuth Rádió „Jó reggelt, Magyarország!” című műsorban elhangzó elemzést kifogásolta az MSZP, amelyben a Nézőpont Intézet elemzője számolt be az ellenzéki pártok május 1-jei kampányáról. Kifogásukban azt sérelmezték, hogy nem a pártok képviselőit szólaltatta meg a közmédia. Az NVB és a Kúria is alaptalannak minősítette a kifogásokat, és elutasította azokat.

Épp ma számoltunk be arról is, hogy a Fővárosi Választási Bizottság szerint megsértette a választási eljárási törvényt a Csepeli Hírmondó, amikor csak a kormánypártoknak adott szereplési lehetőséget a közpénzből működő, az önkormányzathoz tartozó lap.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti