fbpx
Imre Balázs műsorvezető az M1 Híradóban

A közmédia létrehozott egy irodát, ami ellenőrzi a közmédiát

A közmédia kedden jelentette be a Közmédia Választási Iroda létrejöttét, melynek vezetője a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Egy ma közzétett MTI-hír szerint a közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Iroda (KVI) nevű szervezeti egységet. A KVI azt fogja ellenőrizni, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt megfelelnek-e a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.

A KVI elnökének Dobos Menyhértet, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatóját kérte fel a közmédia. A Közmédia Választási Iroda a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását, a választással összefüggő egyéb médiatartalmak – hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok – kapcsán a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítését, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását.

A Duna Médiaszolgáltató – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét úgy, hogy a listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően, blokkosítva teszi közzé a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban. A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell – olvasható az MTI által idézett közleményben.

A jelölő szervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb egyperces időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb egy perc lehet – tudatta a KVI.

Áder János köztársasági elnök az európai parlamenti választások magyarországi időpontját május 26-ára írta ki.

Május 26-ig tehát izgulhatunk, hogy a közmédia által létrehozott és az állami médiavállalat, a Duna Médiaszolgáltató vezetője irányította iroda talál-e problémákat a közmédia működésében.

Épp a múlt héten számoltunk be róla, hogy 24 óra alatt két hírmanipuláció is történt a közmédia táján.

(MTI nyomán)

A közmédia által létrehozott irodával a Klubrádió Esti Gyors című műsora is foglalkozott. A Klubrádió a témáról a Media1 alapítóját, Szalay Dánielt kérdezte.

Kiemelt kép: Imre Balázs műsorvezető az M1 Híradóban ma reggel. Fotó: Mediaklikk-videóból
Szóljon hozzá!