Új internetes platform elindítását jelentette be hétfőn a tartalomalapú marketingre szakosodott ContentPlus és a nyilvános beszéd oktatásával foglalkozó Speak Academy. Az új kezdeményezés, a b2binfluencer.hu segít a cégeknek megtalálni a legfelkészültebb, a számukra legalkalmasabb B2B véleményvezéreket (influencereket). Az influencereket azután a megbízók felbérelhetik olyan, akár teljesen speciális témák kommunikációjához is mint például a felhő alapú szolgáltatások, a nehézgépek, vagy épp a vállalati felhasználókat célzó egyéb (B2B, azaz business-to-business) szolgáltatások.
Az új platform elindítói emlékeztettek rá, hogy a fogyasztókat megcélzó (b2c, azaz business-to-consumer) cégek számára eddig is adott volt a népszerű instagrammereken és youtubbereken keresztül megszólítani a közönséget, de a szakmai véleményvezéreket, másképpen B2B influencereket eddig jóval nehezebb volt bevonni a vállalati kommunikációba.
A B2B Influncer internetes szolgáltatás életre keltői hangsúlyozzák, hogy nem egyszerűen közvetítői tevékenységről van szó, mivel a ContentPlus és a Speak Academy szakértői a B2B influencerek kommunikációs támogatásával (nyilvános beszéd, tartalomkészítés, közösségi kommunikáció) biztosítják, hogy a megbízók elérjék kívánt céljaikat.
„Nem elegendő jó tartalmakat készíteni, tudni kell azokat terjeszteni is. Az egyre nagyobb gyanakvással fogadott hirdetések és az egyre csökkenő organikus közösségi megjelenések miatt felértékelődnek a szakmailag hiteles, nem feltétlenül óriási, de minőségi hálózattal rendelkező véleményvezérek. Biztos vagyok benne, hogy a B2B influencerek szerepe a következő években egyre fontosabb lesz.”
– mondta Raskó Attila, a ContentPlus ügyvezetője.
Benkő Vilmos, a Speak Academy alapítója hozzátette:
„Hiába a tudás, ha azt nem képes valaki átadni másoknak. Képzésünk sikere bizonyítja, hogy a nyilvános beszéd tanulható. B2B influencer azonban csak az lehet, aki nem csak a kommunikációs készségekkel rendelkezik, de van is miről beszélnie. Képzéseink során alaposan megismerjük hallgatóinkat. Ezért pontosan tudjuk ki az, akit jó szívvel ajánlhatunk a b2binfluencer.hu megbízóinak is.”