A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a hagyományokhoz híven idén is az Evolution konferencián jelenti majd be az előző évi reklámköltési adatokat, vagyis azt, hogy mekkora reklámbevételt értek el a magyarországi televíziós, rádiós, online, print és egyéb médiapiaci szegmensek, például a közterületi reklámpiac, jelentette be a konferencia főszervezője.
A február 27-én és 28-án zajló kétnapos konferencia első napján mutatják be a piaci szereplőktől származó összesített adatokat, amelyből jól látható majd a hazai kommunikációs iparág teljesítménye.
Az idén már hetedik alkalommal megrendezendő konferencián egyébként a legsürgetőbb piaci kihívásokról esik majd szó a kereskedelem, a média és a marketing területén. A vitaindító szakmai esemény egyik fő témája a globális e-kereskedelem hazai piacra gyakorolt hatása, hátulütői és lehetőségei lesznek.
Kihívásokat hoz a határtalanná váló e-kereskedelem
Foglalkozni fognak például azzal, hogy Magyarországon az online vásárlói bázis mintegy 4,9 millió főt tesz ki, a tavalyi évben az e-kereskedelem 1000 milliárd forintos éves összforgalmának csaknem felét külföldi piacon költötték el az eNET kutatása szerint. Ez a hazai e-kereskedelemnek 400 milliárd forint kiesést jelentett. Ez a jelenség egy újabb problémát vet fel a Facebook és Google már eddig is számottevő piac elszívó hatása mellett. A kérdés elsősorban az, hogy a magyar piac mennyire van tudatában ezeknek a növekvő tendenciáknak, illetve, hogy mennyire van felkészülve a határtalan e-kereskedelemre.
„Az Evolution célja mindig is az edukáció, a szakmaiság elmélyítése volt. Fontosnak tartom, hogy beszélgetést kezdeményezzünk az éppen aktuális kereskedelmi, média és marketing piaci kérdésekről, mint például a határtalan e-kereskedelem. Szellemiségünk meghatározója a folyamatos fejlődés. A két napos konferencia arra ad kiváló lehetőséget, hogy tudásbeli hiányosságainkat feltöltve egy egységes képet kapjunk az előttünk álló kihívásokról”
– mondta el Csermely Ákos, az Evolution Hungary főszervezője.
Az éppen végbemenő változások ugyanis nem csak a kommunikációs szakmát, a kereskedelmet, a médiát, a HR szakembereket, de a cégvezetőket is egyaránt érintik. Ezt a hazánkban még kevésbé tárgyalt, újonnan megjelenő Smarketing fogalma tükrözi a legjobban. A Smarketing egy stratégiai folyamat, amely elsősorban a fogyasztók vásárlói útjának megváltozását és vizsgálatát jelenti, de kiterjed az egész cégstruktúrára, munkafolyamatokra, és a marketing kommunikációs tevékenységekre is.
Azt, hogy a fogyasztók figyelme milyen média csatornákra összpontosul idén is több nézőpontból járja körbe a konferencia. Emellett, olyan kizárólag a konferenciára készített tanulmányok lesznek hallhatók, mint például az NRC kutatása arról, hogy mit gondol a médiafogyasztó saját médiafogyasztási szokásairól.
A Media1 is jelen lesz a konferencián, ahonnan első kézből tudósítjuk majd olvasóinkat a reklámtortával kapcsolatos adatokról, illetve a konferencia legfontosabb történéseiről.