Retro Rádió

A Class FM volt főnöke a Retro Rádió élén

Turi Árpád váltotta Bakai Mátyást, miután a Retro Rádió is bekerült a Liszkay Gábor alapította, fideszes Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány alá.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Turi Árpád, a Class FM volt vezérigazgatója lett az országos Retro Rádiót működtető Hold Reklám Kft. ügyvezetője – vette észre az Opten cégadatbázisban a Kreatív. Turi azt a Bakai Mátyást váltotta az ügyvezetői poszton, akiről épp tegnap írtuk meg, hogy – ha a cégbíróság nem fogja visszautasítani a változásbejegyzési kérelmet – ő lesz Andy Vajna halála után a Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft. ügyvezetője, valamint a Retro Rádió és a vidéki Rádió 1 tagrádiók reklámidejét értékesítő MediaTime Kft. ügyvezetője. Ez utóbbi két cég az offshore hátterű, delaware-i jegyzésű, korábban Andy Vajna ügyvezette Cinergi cég alá tartozik közvetetten, csakúgy mint az IKO és a TV2.

A Retro Rádiót működtető cégnél tavaly december 17-én történt a változás, valószínűleg ez még azzal összefüggésben, hogy a Retro Rádió bekerült a Liszkay Gábor alapította Közép Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA), a többi közel 500 médiatermékkel együtt, amelyeket hirtelen felajánlottak médiavállalkozók a fideszes alapítványnak.

Michael McNutt (balra) és Turi Árpád a Class FM 2016 májusi tulajdonosváltásakor. Fotó: Red Lemon Media
Michael McNutt (balra) és Turi Árpád a Class FM 2016 májusi tulajdonosváltásakor. Fotó: Red Lemon Media

Turi Árpád a régi Sláger Rádió, majd a Danubius kereskedelmi igazgatója volt, majd 2011-től a Class FM 2016 májusi eladásáig volt a vezetője. Azután távozott, hogy Simicska Lajos eladta a Class FM-et Michael McNutt amerikai üzletembernek a rádiót még a frekvencia lekapcsolása előtt. Turi ezután az akkor még a Mészáros Lőrinc érdekeltségű Mediaworks médiavállalatnál lett értékesítési és marketingigazgató. Turi egyébként ezután is megtarthatta a Rádiós Műsorszolgáltatók Egyesületének (RAME) elnöki tisztségét.

A távozó Bakai Mátyás egyébként 2017 végén lett a Retro Rádiót működtető Hold Reklám Kft. ügyvezetője (és ezek szerint átmenetileg a tulajdonosa), előtte a Rádió 1-nél volt társügyvezető Andy Vajna mellett. Bakai volt korábban a Roxy Rádiónak is a tulajdonosa, egyébként lemezlovasként is ismert.

Bakai Mátyás, a Rádió 1 régi-új ügyvezetője (jobbra)
Bakai Mátyás, a Rádió 1 régi-új ügyvezetője, a Retro Rádió volt tulajdonosa és vezetője (jobbra)

Jelentős mozgások a rádiós piacon

Meglehetősen nagy változások zajlanak ezekben a napokban a rádiós piacon. Épp ma írtuk meg, hogy várhatóan Best FM néven indul rádió Budapesten (a frekvenciára még City Rádióként pályáztak). A munkaerő-toborzásban a Media1 információi szerint Andy Vajna Rádió 1 hálózatának programigazgatója is részt vesz. Kiderült az is, hogy tulajdonost, ügyvezetőt és a nevet váltott az eredetileg Cross FM néven pályázó médiaszolgáltató, mely napokon belül végül Manna FM néven indít vallási tematikájú rádiót a fővárosban.

Szóljon hozzá!

Meghamisított Orbán-interjú 2016 decemberében

Az 1950-es éveket idézi F. Gábor szerint, ahogyan őt elítélték az Orbán-interjú állítólagos megváltoztatásáért

Folytatódik F. Gábor újságíró évek óta tartó kálváriája a 2016 decemberében jelentős változtatásokkal megjelent, megbütykölt Orbán-interjú ügyében. Noha korábban az újságíró számos, az ennek elkövetésével őt vádoló ügyészség állításának hitelességét megkérdőjelező ellentmondásra világított rá, ma a bíróság még súlyosbította is a végig az ártatlanságát hangoztató, az elkövetés tényét megkérdőjelező médiamunkás büntetését, amit a miniszterelnöki interjú állítólagos megváltoztatásáért kapott. F. Gábor a Media1-nek elmondta, mit gondol erről az egész ügyről, és azt jelezte: a Kúriához fordul az 1950-es éveket idéző eljárás miatt.

koronavírus, maszk, covid-19

Kizökkentette a rutinból a karantén a kommunikációs szakmát

Jól vették a járvány kommunikációs kihívásait a magyar vállalatok a kommunikációs szakma megítélése szerint. A szakemberek úgy látják: a járvány „érdekes és újszerű” feladatokat hozott, hatékonyabb, kreatívabb lett a vállalati kommunikáció ebben az időszakban. Nyilvánvalóvá vált emellett, hogy a belső kommunikációt nem lehet elhanyagolni – derül ki az Uniomedia kommunikációs ügynökség és a Media1 hírportál közös kutatásából.