rádió

Nőtt az állami és a vidéki rádiók reklámbevétele

A helyi rádiók reklámjait értékesítő Radio Sales House kutatási adatokat közölt arról is, melyek voltak a leghallgatottabb helyi rádiók Hódmezővásárhelyen, Szegeden és Szigetszentmiklóson.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A  tervezettet meghaladó mértékben nőtt a kereskedelmi árbevétele a legnagyobb, a Rádió 1 hálózattal konkuráló, független rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House (RSH) kereskedőháznak 2018-ban. A portfólión belül rekordmértékben, 8 százalékkal nőtt a kereskedelmi bevétele az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó) az előző évihez képest. A kereskedelmi bevétel emelkedése az utóbbi két évben összességében 60 százalékot meghaladó volt – közölte az Atmedia és a HGY Invest közös vállalata, az RSH szerdán. (Az RSH két tulajdonosa közül az egyik, az Atmedia részben Mészáros Lőrinc érdekeltsége, míg a HGY Invest Krskó Tiboré.)

Az RSH-nál aláhúzták: továbbra is piacvezető a rádiós portfóliójuk a megyeszékhelyi független rádiók elérésében, ugyanis 19 megyéből 13-ban rajtuk keresztül érhetők el a helyi rádiók reklámfelületei. Azonban emellett kiemelkedő szerepe van az RSH működésében a 38 helyi rádiónak, ugyanis ezek az adók jellemzően a leghallgatottabbak vételkörzetükben, így az országos kampányok egyre fontosabb felületei. Ennek bizonyítéka, hogy ezen rádiók kereskedelmi árbevétele tavaly átlagosan 2 százalékkal ismét nőtt 2017-hez képest. Az RSH az alábbi megyeszékhelyi rádiók reklámjait értékesíti: Békéscsaba, Szeged, Kecskemét, Nyíregyháza, Szolnok, Eger, Székesfehérvár, Tatabánya, Veszprém, Kaposvár, Zalaegerszeg, Miskolc, Salgótarján.

Üzleti várakozásunknak megfelelően tavaly is tovább bővült a vállalatunk által képviselt rádiók kereskedelmi árbevétele, sőt, az MTVA országos adóin a hirdetésértékesítésünk várakozásainkat is felülmúlta. A hirdetői visszajelzések alapján az idén is arra számítunk, hogy a független műsorstruktúrával rendelkező és vételkörzetükben általában piacvezető helyi rádiós partnereink egyre erősebb szereplőivé válnak az országos reklámkampányoknak

– nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezetője.

A Sláger FM ment, Egerszeg Rádió visszajött

Az RSH bejelentette azt is, hogy bár az elmúlt években nagyon sikeres értékesítési együttműködésük volt a Sláger FM-mel,  a két cég 2019 február elsejétől nem folytatja a közös munkát. Ugyanakkor az RSH portfóliója az év elején egy régi-új taggal bővült, a zalaegerszegi városi adó, az Egerszeg Rádió 95,1 ugyanis visszatért a céghez, így újból az RSH-nál értékesítik a reklámidejét. Az Egerszeg Rádió 95,1 több mint három éve kezdte meg működését a korábbi Rádió 1 frekvenciáján, a 95.1-en, amely Zalaegerszegen és vonzáskörzetében sugároz saját készítésű műsorokat.

(Frissítés, 2019.01.24, 13:38: A fenti cikkünk megjelenése után a Kreatívon is foglalkoznak a témával, de azt is hozzáteszik, információik szerint a Sláger FM ezentúl a Trimedia Sales House-on keresztül oldja meg a reklámértékesítést. Ez persze logikusan következik is a fenti lépésből, hiszen a Trimedia eddig is egy Sláger FM közeli reklámértékesítő ház volt, ráadásul a Trimedia árulta a Slágeren kívül a Rock FM reklámhelyeit is, márpedig a Sláger épp a napokban költözik át a Rock FM frekvenciájára. Így tulajdonképpen az történik, hogy a Sláger maga oldja meg a reklámidők értékesítését.)

Ezt hallgatják a szegediek és a hódmezővásárhelyiek

Most hozták nyilvánosságra az Inspira Media Research 2018 őszén elkészített, az RSH vidéki portfóliójába tartozó helyi rádiók közül háromnak elkészített, vételkörzetükre szűrt reprezentatív minta alapján elkészített hallgatottságmérés eredményét. A mérésben a szegedi megyeszékhelyi rádió, a Rádió 88, a több városban is fogható hálózatos Rádió 7 és a Lakihegy Rádió vett részt.

Helyi rádiók hallgatottsági előnye a vételkörzetükben. Forrás: Inspira Media Resarch
Helyi rádiók hallgatottsági előnye a vételkörzetükben. Forrás: Inspira Media Resarch

Szegeden, a 18 és 59 év közöttiek között a Rádió 88 volt a leghallgatottabb helyi adó, az Inspira Research legutóbbi hallgatottsági kutatása ezzel megerősített egy több éves trendet. A Rádió 88 saját készítésű műsoraival naponta az ott élők 56 százalékát éri el. A hallgatottsági listán mögötte a második helyen a Petőfi Rádió áll.

Hódmezővásárhelyen és Makón piacvezető maradt a Rádió 7, amelynek műsorait a sugárzási körzetében élők több mint fele (52 százalék) hallgatja naponta.

A Szigetszentmiklós és környékén fogható Lakihegy Rádió szintén piacvezető a 18-59 éves lakosság körében, műsorait naponta az ott élők egynegyede hallgatja. A Lakihegy Rádió hallgatottságban megelőzi a Rádió 1-t és a Music FM-t is, közölték az Inspira adataira hivatkozva.

Kiemelt kép: Martin Simonis, freeimages.com

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gárdony, Velencei-tó

Ezért hal le a Velencei-tónál és sokszor a Balatonnál a mobilinternet hétvégente

A most még a T-csoporthoz tartozó, a Telekom vállalati ügyfeleket kiszolgáló leányvállalata, a T-Systems írásba adta, hogy nem tud mit kezdeni vele, hogy hétvégente sokszor 0 közelébe zuhan a mobilinternet sebessége a turisztikailag kiemelten fontos Velencei-tó egyes területein. A cégnél időnként a főnökséget okolják, és azzal próbálják vigasztalni az érintetteket, hogy a Balatonnál is gondok vannak a hálózat alultervezettsége miatt.