
Figyelmeztetést kapott a Hír TV és a Miskolc TV – itt vannak a részletek
Összefoglaló a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti döntéseiről.
Összefoglaló a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti döntéseiről.
A jogászok is előre figyelmeztetik az érintetteket, hogy a jövő hónaptól kezdve számos ponton megváltozik a reklámetikai kódex.
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet – írja a szervezet a Media1-hez eljuttatott közleményében.
Szigorú szabályokat fogalmaz meg a reklámok, reklámhordozók és reklámtartó berendezések elhelyezésére a magyar építészetről szóló törvény tervezete. A szabályozás célja, hogy a településképet romboló reklámhordozók eltűnjenek, emellett a törvény értelmében a közterületről látható reklámhordozó és reklám csak olyan helyen és olyan méretben, megjelenési formában legyen elhelyezhető, amely a település vagy településrész építészeti arculatát nem sérti.
Az Alkotmánybíróságon támadja meg Budapest reklámmolinókra, épülethálókra vonatkozó, idén tavasszal megszavazott szigorításait öt, ilyen típusú hirdetések értékesítésével foglalkozó cég. A reklámhálóra vonatkozó korlátozások miatt reklámcégek veszítik el a megélhetéseiket és a társasházi bevételek is apadhatnak, ami magasabb közös költséget eredményezhet, de vannak támogatói is a korlátozásoknak.
A propagandatörvényként és pedofilellenes törvényként is emlegetett jogszabályi változások egyik kevesebb sajtónyilvánosságot kapott részeként néhány hete már a televíziós reklámokat is korhatári besorolással kell ellátni, hasonlóan a filmekhez és egyéb műsorokhoz. A jogszabály azonban e téren sem egyértelmű, és ez sok fejtörést okoz.
A Gazdasági Versenyhivatal a mai napon közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját.
Az európai önszabályozó szervezetek 25 országának képviselője három napon át tanácskozott a svéd fővárosban. A rendezvényen a magyar Önszabályozó Reklám Testület vezetői is részt vettek.
Kevesebb híradós tartalommal szűkítené tovább a lakosság információhoz jutását a Fidesz-KDNP. A megváltozó médiatörvény megengedőbb lenne azzal kapcsolatban is, kinek hány rádiója lehet, tovább erősítve a médiakoncentrációt. A jövőben akár 10+7 évig is szólhat egy rádió. Enyhül a pornótartalom szabályozása, valamint változik a reklámokra és a műsorkvótákra vonatkozó szabályozás is.