
A Netflix nyilvánossá teszi a nézettségi adatokat
Ez már a reklámokkal támogatott előfizetési konstrukció előszele.
Ez már a reklámokkal támogatott előfizetési konstrukció előszele.
Lapinformáció szerint az RTL Magyarországhoz hasonlóan a ViacomCBS is úgy döntött, átáll és ezután az új típusú, az úgynevezett lineáris televíziós közönségarány-mutatót használja az eddigi shr% érték helyett. Az AMC Networks azonban egyelőre elutasítja az új mutató használatát és még kérdéses, hogy hogyan döntenek a piac olyan nagy szereplői mint például a TV2 Csoport.
Az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese a Media1-nek azt mondta, az Atmedia a közönségarány-mutatóval kapcsolatos RTL-es változtatással kapcsolatos reagálásában valójában nem arról a mutatóról beszélt, mint amire az RTL-nél átállnak, ugyanis a szpotszintű méréssel nem rendelkező, jellemzően kisebb hazai tévécsatornákat ezután is figyelembe veszi az RTL által választott közönségarány-mutató, és nem értenek egyet azzal, hogy ezeket ne kellene figyelembe venni, mint ahogy azt az Atmedia gondolja.
Az Atmedia a Media1.hu-hoz eljuttatott közleményében lényegében örömét fejezi ki, hogy az RTL Magyarország is felismerte annak fontosságát, hogy a hirdetés-értékesítési tevékenység során elsősorban csak a szpotméréssel rendelkező csatornákat érdemes figyelembe venni.
Az RTL Magyarország úgy döntött, hogy 2022-től a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzései elkészítésénél a közönségarány mutató esetében átáll az egyéb nagyképernyő használat (Other) nélküli, úgynevezett lineáris shr% értékre az eddig alkalmazott shr% érték helyett. Az egyelőre még kérdéses, hogy a 117 tévécsatornából álló magyarországi tévés piacon hány követője akad ebben a 8 tévécsatornával rendelkező RTL-nek. Íme egy kis magyarázat, mi is ez az új nézettségi mutató, és miért döntött az átállás mellett a médiavállalat.