
Óriásit bukott a HírTV és veszteséges a megszűnő Karc FM is
Hiába a kormánypárti hátszél és az állami reklámok, a két cég még így is jelentős veszteséget hozott össze 2022-ben.
Hiába a kormánypárti hátszél és az állami reklámok, a két cég még így is jelentős veszteséget hozott össze 2022-ben.
Közzétette a TV2 Csoport a 2022-es évre vonatkozó pénzügyi beszámolóját, melyből kiderül, hogy a tavalyi, bizonytalan gazdasági környezetben is pozitív eredménnyel zárta az adóévet a médiatársaság. Enyhén mérséklődött az árbevétele, míg a vállalat profitja a növekvő költségek miatt a 2021-esnek a harmadára esett. A tulajdonos ugyanakkor mégis elégedett lehet, hiszen egyre tartósabban piacvezetőnek mondhatja magát a televíziós csoport a nézők figyelméért folytatott küzdelemben és letaszították a trónról a két évtizeden át vezető RTL Magyarországot.
Közzétette a 2022-es pénzügyi beszámolóját a Klubrádió Zrt., amiből kiderül, hogy bár nőttek a reklámbevételei, a hallgatói támogatásokból befolyó pénzösszeg jelentősen visszaesett egyik évről a másikra, ez pedig a cég adózott eredményének jelentős csökkenését eredményezte.
Ahogy korábban is, úgy most is megint elmaradtak a pénzügyi beszámolóik amúgy törvényileg kötelező közzétételével annál az alapítványál, mely újságírók hiteltelenítésével foglalkozik, és amelytől nem áll távol uniós kutatási adatok meghamisítása és a cenzúra sem.
Megjelent a Vodafone Magyarország legújabb pénzügyi jelentése, ami alapján úgy tűnik, 2020 után 2021-ben is veszteségesen működött a távközlési óriás. A 4iG és a Magyar Állam a Vodafone megvásárlására irányuló felvásárlási tranzakcióját azonban vélhetően ez nem akasztja meg.
Rendkívül jó időszakot zárt a Rupert Murdoch nevével fémjelzett médiaóriás, a News Corp: közel duplájára nőtt a vállalat nyeresége egy év alatt, köszönhetően a digitális reklámokból és digitális előfizetésekből származó bevételek jelentős megugrásának.
Bár a termékportfólióját az elmúlt időszakban folyamatosan bővítő Michaeli, Schwartz & Brit Média nyereséges lett, ugyanez egyáltalán nem mondható el a 168 Óra kiadójáról, a Telegráf Kft-ről, mely több százmilliós veszteséget hozott össze.
Kis mértékben csökkent a XXI. század Média Kft. árbevétele, nagyon jelentős mértékben az adózott eredménye.
Körülbelül 40 százalékkal nőtt meg az árbevétel egy év alatt.
Minden tekintetben jó évet zárt a HVG hetilap és a hvg.hu kiadója tavaly.