
Fotó: Ferenc pápa elindult Budapestre, a Media1 munkatársával beszélt
Közös fotó is készült róla.

Közös fotó is készült róla.

Olyan médiumok is segítik a Szemlélek kezdeményezésére indult, óriásplakátokkal és online megjelenésekkel is kísért #pontifex című kampány üzeneteinek célba jutását mint a Media1 vagy például a Magyar Hang.

Már tíz fölött jár a magyar médiumok elleni, elmúlt napokban indult internetes bűncselekmény-sorozathoz kapcsolódó ismert esetek száma. A kiterjedt támadássorozat miatt számos olyan portál vált elérhetetlenné, melyek nem tartoznak az Orbán-kormány kedvencei közé. A támadások csorbítják a tájékozódás és a tájékoztatás zavartalanságát, valamint anyagi károkat is okoznak a médiumoknak.

Rövid idő alatt mintegy 20 millió adatlekérés zúdult az oldalunkra, ezért átmeneti szolgáltatáskorlátozásokat kellett bevezetnünk.

Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével részletesen is kielemeztük a médiatorta adatokat és mindazt, ami az elmúlt évben történt a magyar reklámiparral, valamint szó esett az iparág jövőjéről is.

Visszahallgatható a Media1 rendhagyó adása, amelynek ezúttal a podcast- és rádióműsor történetében először nem egy élő ember a stúdióban vagy a telefon túlsó végén, hanem az OpenAI fejlesztése, a ChatGPT nevű mesterséges intelligencia alapú chatrobot volt a vendége.

Ellen tudunk-e állni a függőségeinknek, amikor erre komplett iparágak épülnek, lásd például médiaipar, melyet gyakran a figyelem iparágának is neveznek. Milyen következményei vannak ezeknek a függőségeknek és milyen technikákkal tesznek bennünket függővé úgy, hogy közben még meg is tudjuk magyarázni?

Egy, az OCCPR nevű, bűnözésről és korrupcióról beszámoló, oknyomozó cikkeket is publikáló weblapon napokban megjelent cikk részletesen bemutatja, hogyan próbálják Magyarországon például külföldi ügynökként bemutatni azokat, akik a kormány gyanús ügyeiről írnak.

Közleménnyel terelné el a figyelmet az egyre kínosabb balhéiról az újságírók hiteltelenítésével foglalkozó, csak nevében transzparens kormányközeli alapítvány, mely folyamatosan titkolózik a gazdálkodása kapcsán és nemrég egy uniós tanulmány megállapításait kiforgatva és Magyarországra nézve kínos részeit egyszerűen kihagyva azt próbálta elhitetni a hiszékenyebb emberekkel, hogy Magyarországon jobb a médiahelyzet, mint Németországban vagy Franciaországban.

Hidvégi Zoltán, az Umbrella Kreatív Műhely alapítója és egyik tulajdonosa a Media1 podcast- és rádióműsorában beszélt arról, hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia (Artificial intelligence / AI / MI) a reklámipar működését és a filmgyártást.