
Óriásit bukott a HírTV és veszteséges a megszűnő Karc FM is
Hiába a kormánypárti hátszél és az állami reklámok, a két cég még így is jelentős veszteséget hozott össze 2022-ben.
Hiába a kormánypárti hátszél és az állami reklámok, a két cég még így is jelentős veszteséget hozott össze 2022-ben.
Közzétette a TV2 Csoport a 2022-es évre vonatkozó pénzügyi beszámolóját, melyből kiderül, hogy a tavalyi, bizonytalan gazdasági környezetben is pozitív eredménnyel zárta az adóévet a médiatársaság. Enyhén mérséklődött az árbevétele, míg a vállalat profitja a növekvő költségek miatt a 2021-esnek a harmadára esett. A tulajdonos ugyanakkor mégis elégedett lehet, hiszen egyre tartósabban piacvezetőnek mondhatja magát a televíziós csoport a nézők figyelméért folytatott küzdelemben és letaszították a trónról a két évtizeden át vezető RTL Magyarországot.
Közzétette a 2022-es pénzügyi beszámolóját a Klubrádió Zrt., amiből kiderül, hogy bár nőttek a reklámbevételei, a hallgatói támogatásokból befolyó pénzösszeg jelentősen visszaesett egyik évről a másikra, ez pedig a cég adózott eredményének jelentős csökkenését eredményezte.
Egy nemrég elkészült kutatás arra kereste a választ, hogy mennyi bevételt termelnek a Google számára Svájcban a különböző médiacégektől származó tartalmak. Mindez azért fontos, hogy a Google mekkora összegen kellene, hogy osztozkodjon a tartalmak előállítóival.
A Whitereport legújabb kutatási adatai szerint belső szerkezeti válság alakul ki a hazai médiapiacon.
Rendkívül jó időszakot zárt a Rupert Murdoch nevével fémjelzett médiaóriás, a News Corp: közel duplájára nőtt a vállalat nyeresége egy év alatt, köszönhetően a digitális reklámokból és digitális előfizetésekből származó bevételek jelentős megugrásának.
2022 első félévében euróban kifejezve az RTL Magyarország árbevétele azonos lett a 2021 azonos időszakában mért féléves, 54 millió eurós adattal, miközben forintban mérve növekedni tudott a vállalat. A profit ugyanakkor még euróban kifejezve is jelentősen növekedett, derül ki az RTL Magyarországot is tulajdonló RTL Csoport 2022 első féléves friss pénzügyi beszámolójából.
Ráadásul a Meta profitja szintén esett.
A befektetők jóval nagyobb csökkenést vártak a most kimutatott 1 millió felhasználóhoz képest.
Bár a termékportfólióját az elmúlt időszakban folyamatosan bővítő Michaeli, Schwartz & Brit Média nyereséges lett, ugyanez egyáltalán nem mondható el a 168 Óra kiadójáról, a Telegráf Kft-ről, mely több százmilliós veszteséget hozott össze.