
Több mint 21 milliárd forint ment el kommunikációra Rogán Antal hivatalából három hónap alatt
A legújabb állami megbízásokat kizárólag a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei kapták a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.
A legújabb állami megbízásokat kizárólag a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei kapták a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.
2023 második negyedévében is ugyanazok a kormányközeli cégek kaptak megbízásokat a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól, mint az előzőben.
A kormánypárti politológus „mérvadó lap” helyett 3,4 milliós mínuszt hozott össze a tavalyi üzleti évben a Médiapiac című lap kiadója számára, ráadásul ennél is elgondolkodtatóbb lehet a lap jövője szempontjából, hogy a független piaci auditor, a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) E.gemius mérése szerint a Fidesz-közeli szaklap internetes oldalának olvasottsága az utóbbi időszakban rendkívül alacsonyra, napi 100 körülre öszezuhant és havi szinten már nem éri el a 3000-et. A Media1 felhívta Boros Bánk Levente tulajdonost, aki azt mondja, nem akar veszteséges céget tulajdonolni, de nem áll szándékában eladni. Néhány információt a médiavállalkozó-politológus tőlünk tudott meg a lapjáról. Az állami Szerencsejáték Zrt. eközben nem árulja el, mennyit költött a minimális látogatottságúra zuhant oldalon.
Közzétette újabb negyedéves beszámolóját a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal, ezúttal a kommunikációs feladatok ellátásáról. Kiderült az is, hogy 140 milliót költ el kommunikációra a kormányközeli Alapjogokért Központ.
A képviselő célja, hogy a jogszabályt még a 2024-es EP-választás előtt elfogadják az uniós szervek.
Megkérdezték a Miniszterelnökséget vezető minisztert az állami hirdetések odaítélésének gyakorlatáról a legutóbbi Kormányinfón, és szóba került az is, hogy miért hirdet az állam egy olyan televízióban, amelyik nem tartja be a bíróság jogerős ítéleteit. Gulyás kinevette a Magyar Hangot, a Magyar Narancsot, az Élet és Irodalmat és a Jelent.
Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével részletesen is kielemeztük a médiatorta adatokat és mindazt, ami az elmúlt évben történt a magyar reklámiparral, valamint szó esett az iparág jövőjéről is.
Főleg a tévéspot alapú reklámok voltak kelendőek az állami szféra számára.
Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.
A Magyar Hang és három másik független magyar lap bírósági per indítását tervezi az állami hirdetések aránytalan elosztása miatt. Az ehhez történő adatgyűjtéskor bukkantak a Fidesz-közeli lapok külföldi finanszírozásának egyértelmű bizonyítékaira. Például arra, ahogy a Stadler nagy erőkkel önti a pénzt a kormánypárti KESMA médiumaiba.