
Sokan elhiszik az álhíreket egy friss kutatás szerint, amelyet a médiahatóság készíttetett
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint kevesen járnak utána az információk hitelességének.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint kevesen járnak utána az információk hitelességének.
Az Európai Bizottság támogatásával.
Azt is állítja, hogy a gyerekek médiahasználatával is kiemelten foglalkoznak.
Gwendoline Delbos-Corfield, a nemrég Magyarországon járt uniós delegációvezető elmondása szerint már a magyarországi útjukkal kapcsolatban is rengeteg álhír jelent meg a magyar kormánypárti sajtóban.
Több száz profilt tiltottak le, melyek a Pfizer és az AstraZeneca vakcináinak hatásosságát igyekeztek gyengíteni.
Az eredetileg influenszereket célzó, a Pfizer-oltásokkal kapcsolatos álhírkampány állításai az angol nyelvű orosz sajtó mellett a magyar Ripost nevű kormányközeli bulvárlapban és az Alternatív Hírek nevű oldalon is megjelentek.
Elkészült a Digital News Report, melyből kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok. A kutatás szerint a járvány miatt megnőtt az igény a megbízható hírekre, és nőtt az online médiatermékek olvasottsága, de a bevételeken ez nemigen látszott. A Telex rögtön előkelő helyen indított, miközben az Index megítélése jelentősen csökkent a tulajdonos- és szerkesztőségváltás után.
A közösségi oldal új szabálya szerint, ha valaki rendszeresen oszt meg a tényellenőrzők által hamisnak ítélt információt, a cég algoritmusa eltünteti a hírfolyamból.
A nemzetközi újságírószervezet elindította a Journalism Trust Initiative (JTI) elnevezésű programját, amellyel a dezinformálás ellen kíván küzdeni. Egy szigorú ellenőrzési folyamatot követően, megbízhatónak minősített médiumok megjelölést adna az erre érdemes médiatermékeknek.
A dezinformáció ellen a magyar külügy közös médiaplatformot javasolt a Türk Tanács országainak.