Megoldotta 17:30 körül a Vodafone Magyarország azt a problémát, ami miatt ügyfelei nem tudták felhívni a Telenor ügyfeleit, illetve a Telenor ügyfelei sem tudtak kapcsolatba lépni a Vodafone ügyfeleivel.
A Vodafone a Facebookon jelentette be, hogy elhárította a műszaki problémát:
„Hálózatunk ismét zavartalanul üzemel, a fennakadást okozó gondot elhárítottuk. Köszönjük a türelmet, a kellemetlenségért még egyszer elnézést kérünk!”
Délelőtt 11-től nem tudnak telefonhívást indítani a Vodafone Magyarország ügyfelei a Telenor irányába, illetve hasonló problémák voltak visszafelé is. A Vodafone Magyarország a Facebookon azt írta, hogy egy munkagép a ludas mindezért, ugyanis átvágták vele a szolgáltató üvegszálas kábelét, mely eddig összeköttetést teremtett a Telenorral.
A probléma csak a Vodafone és a Telenor között okozott problémákat, vagyis hálózaton belül, és a Telekom felé nem volt probléma, de előfordult, hogy 0670 előhívószámú előfizetőket sem sikerült elérni, de csak abban az esetben, ha a hívott fél a Vodafone-tól a hívószám megtartásával került a Telenorhoz.
Az Index nem hivatalos és nem megerősített információi szerint Dél-Budán történt a kábelvágás.
A Vodafone alvállalkozók bevonásával igyekezett megoldani a problémát.
A Telekomnál már hétköznap is akadozik a 4G mobilnet a Velencei-tónál
Eközben egyébként saját tapasztalataink szerint a Telekomnál hétköznap ellenére is előjöttek az eddig főleg hétvégékre jellemző, a 4G mobilinternetet érintő problémák a Velencei-tó / Gárdony térségében. Arról a jelenségről van szó, amiről a Media1 nemrég hosszabb cikkben is beszámolt, és ami a hálózat alultervezettségére vezethető vissza, ennek ellenére a szolgáltató a nyár óta nem orvosolja azt.
A Telekom nem a szükséges hálózati kapacitással készült fel a nyári szezonra a Velencei-tónál és a Balatonnál, ami miatt hétvégente mostanában gyakran a másodpercenkénti nulla megabit sebességre is lezuhan az internet sebessége. Ezúttal hétköznap is előjött a probléma, valószínűleg a jó időjárás miatt a Velencei-tóhoz érkezett nagyszámú látogatóval nem képes megbirkózni a szolgáltató.
A szolgáltató az ügyben korábban írásba adta: bár tud a problémákról, egyhamar nem is tervezi a cellakapacitás bővítését, amivel a probléma megoldódhatna. Egy mai reklamáció során az ügyfélszolgálat azt mondta, nem tudnak mit tenni, így csak azt vállalják, hogy 30 nap múlva e-mailben reagálnak az ügyben. A Telekom/T-Systems ügyfélszolgálaton megismételték, hogy nem vállalnak garanciát a szolgáltatásuk sebességéért, a 0 megabitet, amivel még egy e-mail elküldése is problémás, szerződés szerinti teljesítésnek tartják.
Frissítés 19:50
Az esti órákra a Telekom 4G szolgáltatásának sebessége „felgyorsult”: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szelessav.net sebességmérőoldala szerint a letöltési sebesség 0,43 megabitre nőtt. Ez a sebesség persze még messze van az elfogadhatótól.