Az RTL új logója.

Kiterítette számait az RTL Magyarország

Az RTL Magyarország bejelentette, hogy 125 millió eurós árbevétellel zárta a 2023-as pénzügyi évet. Az RTL Magyarország egyik legfontosabb vállalata, az M-RTL Zrt. 53,9 milliárd forint nettó árbevételt és 325 millió forint veszteséget mutatott ki. Íme a részletek.

Az RTL Magyarország* teljes konszolidált árbevétele a 2023-as pénzügyi évben 125 millió euró volt a TV hirdetési, terjesztési és streaming-bevételek sikeres bővítésének köszönhetően. A vállalatcsoport kamatok és adózás előtti eredménye (EBITA) 6 millió euró volt, a fejlesztésekbe történő jelentős beruházások és a megnövekedett gyártási költségek mellett. A médiavállalat az RTL Group hosszútávú üzleti stratégiája mentén 2023-ban jelentős befektetéseket eszközölt mind lineáris, mind digitális területeken: 2023 nyarán megszerezte az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogait a következő három szezonra, tavaly év végén elindított 4 új második generációs csatornát, 2024 nyarán pedig új irodaépületbe költözik a médiavállalat nagy része – olvasható  a közleményben, amelyet csütörtökön délelőtt küldtek el a Media1-nek.

Nőtt az M-RTL Zrt. árbevétele, de veszteséges lett az RTL Magyarország legfontosabb vállalata

A 2023-as pénzügyi évben az RTL Magyarország részét képező Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 53,9 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelhetett el, ami jelentős növekedés a 2022-es 47,2 milliárdos árbevételhez képest. Az M-RTL Zrt. adózás utáni eredménye, összhangban az előzetes tervekkel, közel 325 milliós veszteséget mutat.

 

„Az előttünk álló két-három évben olyan platformok kiépítésébe fektetünk be jelentős mértékben, amelyek jövőállóbbak, mint a régi, hagyományos, szabadon fogható műsorszolgáltatói modell. Világos számunkra, hogy ez a folyamat érinteni fogja az RTL Magyarország pénzügyi eredményeit. Az RTL Groupnak hosszútávú befektetési stratégiája van, és ezért vagyunk nagyon magabiztosak, hogy az RTL Magyarországgal közösen képesek leszünk a nem lineáris jövőbe is együtt továbblépni” – mondta Elmar Heggen, az RTL Group COO-ja és vezérigazgató-helyettese.

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a 2022 őszén bevezetendő új arculat mellett
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója 2022 őszén, az új vállalati arculat bevezetésekor.
Fotó: Gerencsér Anna / RTL Magyarország

„Az RTL Magyarország ma az egyetlen olyan médiavállalat a magyar piacon, amely ennyire komplex portfólióval és szolgáltatással rendelkezik, ilyen sok felületen kínál tartalmat a fogyasztóknak és amelyik ilyen volumenű beruházásokra képes. Ez az építkezés a kulcsa a hosszútávú versenyképességünknek” – mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

Az RTL Magyarország 2023-as eredményei
Az RTL Magyarország 2023-as eredményei. Forrás: RTL / LinkedIn

*Az RTL Magyarország (RTL Hungary) megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által használt gyűjtőnév, nem jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, Európa vezető médiavállalat-csoportjához, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző cég értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t és a CLT-UFA S.A. Hungarian Broadcasting Division-t.

Itt a lehetőség, ha alkotna egy jó tévésorozatot – Indul a Hypewriter 2024 sorozatíró pályázat

„Budapest és az RTL Magyarország lesz a 2026-os BL-döntő otthona”

Bejelentette az RTL a Fort Boyard – Az erőd szereplőit és a több más részletet

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások